1

Onderwerp: Royal Icing scheidt in de koelkast?

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week royal icing gemaakt met eiwitpoeder en heb het ongebruikte deel in een bakje (afgedekt met huishoudfolie op de icing zelf) in de koelkast gezet. Nu zie ik echter dat de icing is gaan scheiden, onder een doorzichtige laag en bovenop een witte laag.

Is dit een kwestie van even mixen en weer gebruiken, of kan ik het beter wegmikken? En weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?

Overigens, wat is nou de regel voor het bewaren van icing? Want ik lees hier op het forum tegenovergestelde berichten.

Alvast bedankt!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

2

Re: Royal Icing scheidt in de koelkast?

jahoor gwoon even goed doorelkaar kneden, mixen

in de koeling max een week houdbaar
in de vriezer max 3 mnd
volgends de Koekenbakkers!!!!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Ik ben benieuwd waarom de icing maar een week houdbaar zou zijn. Als je het met meringuepoeder maakt, dan zit er toch niets in wat zou kunnen bederven? Poeder, poedersuiker, MP, water...?

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

Merengue poeder is n basis met gedroogd eiwit erin... Dus dat kan je inderdaad niet al te lang bewaren, in of buiten de koelkast, ivm het vocht (bacterie vorming) zodra het droog is, verdamphet vocht en krijgen bacteriën geen kans meer. (de ri-mix trouwens ook,)

Merengue poeder is n basis met gedroogd eiwit erin... Dus dat kan je inderdaad niet al te lang bewaren, in of buiten de koelkast, ivm het vocht (bacterie vorming) zodra het droog is, verdamphet vocht en krijgen bacteriën geen kans meer. (de ri-mix trouwens ook,)

6

Mijn ervaring is dat je de icing het beste in stijve consistentie kunt bewaren. Dan gaat het niet zo snel scheiden. Als je het afdekt met huishoudfolie (direct op de icing) en vervolgens in een luchtdicht afgesloten bakje doet, kun je het twee weken bewaren. Buiten de koelkast!