1

Onderwerp: Helllpp, taart te vroeg gevuld?

Hey dames,

Ik heb maandagavond rond 22:00 taart gevuld met chocoladebotercreme (van de mix) en bekleed. Gisteren heb ik hem versierd. Alleen dacht ik dat hij voor morgen was, maar hij is voor donderdag. Zal hij dan nog wel goed zijn? Normaal vul ik altijd 2 dagen van te voren, maar in dit geval is het een dag extra geworden..

Re: Helllpp, taart te vroeg gevuld?

Hoi,

Het zal wel goed gaan, maar hij is niet echt vers meer. Dus als je hem verkoopt, kun je niet tegen de klant zeggen dat de taart nog lang houdbaar is. Je kunt het wel oplossen door de taart vandaag in de vriezer te zetten en er morgen weer uit halen. Wel wat meer werk, maar dan wel een meer verse taart.
Maar waar heb je de taart mee gevuld?

3

Ik heb chocolade gesmolten in de botercreme mix.

Kan je taart die gevuld is met botercrememix en banketbakkersroom ook invriezen?

4

met bbr erbij vind ik t wel tricky vooral omdat dat ontleed na n paar dagen...

Sunayda schreef:

Ik heb chocolade gesmolten in de botercreme mix.

Kan je taart die gevuld is met botercrememix en banketbakkersroom ook invriezen?

Ja hoor dat kan prima.

6

Nou, ik maak wel een nieuwe taart.. het is namelijk wel voor een klant. Heb ik even pech  :(

Sunayda schreef:

Nou, ik maak wel een nieuwe taart.. het is namelijk wel voor een klant. Heb ik even pech  :(

Hij kan prima even in de diepvries hoor. Ik maak heel vaak een vulling van botercreme en banketbakkersroom. Gaat heel goed.
Over maken hoeft dus niet, je kunt alleen niet tegen de klant zeggen dat ze de taart in kunnen vriezen.

8

Sunayda schreef:

Inderdaad pech maar als het voor een klant is zou ik wel gewoon een verse taart afleveren. dat verwacht de klant ook van je.

9

een taart maken op maandag die voor donderdag bedoeld is kan echt niet... vind ik dan.
mag ik vragen waarom je normaal 2 dagen van tevoren vult? dat vind ik zelf al wat lang eigenlijk.
zelf bak ik de taart op vrijdag, die gaat de diepvries in, zaterdag gaat ie eruit, maak ik de decoraties (of die heb ik al gemaakt), 's middags vullen en bekleden en zondag eten.
1 dag van tevoren dus.

heb je een nieuwe gemaakt?

10

Ik vind dat je een taart voor een klant uiterlijk 1 dag van tevoren moet maken...

Life is what you bake it.

11

saskiahuisman schreef:
Sunayda schreef:

Hij kan prima even in de diepvries hoor. Ik maak heel vaak een vulling van botercreme en banketbakkersroom. Gaat heel goed.
Over maken hoeft dus niet, je kunt alleen niet tegen de klant zeggen dat ze de taart in kunnen vriezen.

Ik zou hier zeker mee oppassen..

De taart is maandag gevuld, en ik vind het niet kunnen (zeker niet voor een klant) om hem dan woensdag alsnog in te vriezen ... niet voor een klant

Als je hem maakt en direct invriest, ja dan wel.. maar niet 2 dagen later

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!