1

Onderwerp: Hoe maak ik een taart??

Beste allen,

Ik ben hier nieuw en ook totaal nieuw op het gebied van taarten bakken. Ik zou het heel graag willen leren. Mij is dan ook aangeraden om mij aan te melden bij deze forum om de kneepjes van het vak te leren.

Ik ben nog totaal een leek en zou graag willen leren. Helaas kan ik geen workshop/cursus volgen (vind dat te prijzig).

Heeft er iemand zin om uit te leggen welke ingredienten en hulpmiddelen ik nodig heb? Waar is botercreme voor? En maak je bij elke taart ook een vulling? Wat gebruik ik fondant of marsepein?

Kortom, je zou mij een enorme plezier doen als je het me zou willen uitleggen!

Groet!

2

Re: Hoe maak ik een taart??

Hoi, welkom! Wij hebben hier een FAQ waar bijna alles in uit staat gelegd :) je vind m links in de balk, net als lekkere recepten en andere handigheidjes!

Je zou eerst eens een beetje rond kunnen kijken op dit forum.
Daar leer je een hoop van, en je kunt dan beginnen met een biscuit te bakken.
De recepten kun je hier links vinden.
Veel succes :)

De aanhouder wint!

4

Welkom op het forum, Sarah
Beetje neuzen in het menu aan de linkerkant en je vind zo ongeveer alles wat je wilt weten en meer :lol:

Veel plezier met het ontdekken van deze veel te leuke hobby.

Groetes, john.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

Nog een beginneling: Leuk!

Ik ben zelf ook pas begonnen en druk aan het leren.
Inderdaad aan de linkerkant bij de FAQ en de recepten staan een hoop nuttige tips en informatie.

Je kunt een kant en klare bakmix gebruiken, maar ik heb gemerkt dat het helemaal niet lastig is om zelf een biscuit te maken met een recept hier aan de linkerkant (nu het garen nog, dat lukt nog niet helemaal).

Bekleden vind ik persoonlijk met fondant fijner. Anders word het snel zoet (vind ik)

Op Youtube staan ook een hoop handige filmpjes. Welke ik zelf prettig vind zijn: De leukste taartenshop. Zeker voor beginners, erg duidelijk.

Verder hier lekker op het forum rond lezen, en vooral: Oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Veel plezier!

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!