1

Onderwerp: Soort van bolle zijkant?

Ik heb weleens dat de zijkant van mijn taarten na het vullen en bekleden wat bol staan. Dus niet recht strak zijn. Ik weet niet waar het aan kan liggen aangezien het niet altijd is.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Re: Soort van bolle zijkant?

Het kan zijn dat je te dik vult. Dan krijg je van die bobbels waar de vulling zit.
Anders kan t nog zijn dat je bij t vullen en terugstapelen van het biscuit. De biscuit een beetje uitrekt. T is heel belangrijk dat je deze er voorzichtig oplegd/laat vallen en niet meer uitrekt (lastig uitleggen)
Wat ook nog kan is dat bij t vullen je de vulling te hard uitsmeert. Dan druk je de biscuit ook naar buiten en wordt t ook groter en ziet t er dus bol uit.

Hoop dat je hier wat mee kan. Is lastig om zo uit te leggen

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

3

Ik denk ook dat je te dik vult. Ik weet niet hoe je vult, maar ik vul altijd met een spuitzak, sinds ik deze goede tip op het forum heb gelezen  :thumb: . Als je je vulling op de biscuitlaag smeert kan deze ook een beetje vervormen.

4

ChoiceTaarten schreef:

Het kan zijn dat je te dik vult. Dan krijg je van die bobbels waar de vulling zit.
Anders kan t nog zijn dat je bij t vullen en terugstapelen van het biscuit. De biscuit een beetje uitrekt. T is heel belangrijk dat je deze er voorzichtig oplegd/laat vallen en niet meer uitrekt (lastig uitleggen)
Wat ook nog kan is dat bij t vullen je de vulling te hard uitsmeert. Dan druk je de biscuit ook naar buiten en wordt t ook groter en ziet t er dus bol uit.

Hoop dat je hier wat mee kan. Is lastig om zo uit te leggen

Ik denk dat het het laatste kan zijn in combinatie met terugstapelen, ik duw hem nog weleens wat aan, dat zou het dus kunnen zijn.
Dank je wel, ik ga het vrijdag eens anders doen.