1

Onderwerp: Iedereen verzamelen bij de oude eik..........

..... want Gijs is Jarig!!

Al heel lang niets meer gepost. Wel meegelezen en snel gekeken, maar het was (en is) hier zo hectisch met zieken binnen de famile en mijn nieuwe baan dat ik er gewoon niet meer aan toe kwam. Taarten vond ik eigenlijk ook steeds minder leuk om te doen, puur omdat ik er te moe voor was. Maar nee zeggen kan ik niet, dus door gegaan. Morgen is mijn zoontje jarig en eindelijk heb ik weer genoten van het maken van een taart. Over drie weekjes mag ik voor onze kleine meid, nu al zin in!

Ben stieken wel een beetje heel erg trots op deze taart. Dacht niet dat het me zou lukken na zo'n lange tijd standaard "platte" taarten gemaakt te hebben. Geen idee van wie ik deze geinspipikt heb, kwam hem tegen met Google en opgeslagen. Maar voor diegene, bedankt! Mijn zoontje was er weg van (hoera, geen Spiderman)

Trouwens geen idee of hij hier goed staat, het is nl ook een stapel.....

Alvast bedankt voor het kijken! (Foto's met telefoon gemaakt, accu camera leeg :( )

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/3526_340080769435999_531727884_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/538182_340080849435991_26728905_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/17605_340080819435994_1566174019_n.jpg

2

Re: Iedereen verzamelen bij de oude eik..........

Wauw mag je zeker trots op zijn.
Hij is GEWELDIG!!!
:thumb:  :thumb:  :thumb:

3

Wat een geweldige taart!!!

4

Wow!!! Mooi!!!!

Groetjes,
Leanne

5

Wow knap gemaakt en wat een MOOIE ogen! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Heel erg mooi!

7

hoi

SUPER mooi! wauwwww.
Zoiets zou ik graag willen kunnen maken!

Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt?
En met fondant of marsepein? en welk merk?

Sanne

Live, Life, Love!

8

hoi

SUPER mooi! wauwwww.
Zoiets zou ik graag willen kunnen maken!

Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt?
En met fondant of marsepein? en welk merk?

Sanne

Live, Life, Love!

9

Leuuuuuk :Y

10

woww dat moet je een paar uurtjes gekost hebben zeg! Heel mooi gedaan, daar zal de jarige job zeker blij mee zijn!

Super leuk!!

12

Knap!!

13

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Onze kleine man straalde helemaal bij het zien van de taart. Ik moet ook zeggen dat het aansnijden me ook een beetje pijn deed, maar hij was wel super lekker! Heerlijke dag gehad! Hij heeft nu vakantie en kan dus heerlijk met zijn cadeaus spelen.

De taart bestaat uit 2 lagen van 15 cm doorsnede. Bakblik van 10cm hoog. Taarten zelf waren denk ik 20 cm hoog met vulling. Omdat de lap bruine marsepein over de hele boom ging heb ik tussen de twee taarten een lapje marsepein gedaan. Anders heb je bij de onderste taart geen marsepein bovenop als je hem aansnijdt. Verder stapelen zoals normaal (taartkarton ertussen en dowels) Ik heb alleen de bovenste taart onderste boven geplaats en hem niet recht gemaakt, dus met boling aan de bovenkant voor het bladerdak. Toevallig had ik er een foto van gemaakt.....

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/163377_340080732769336_1417990990_n.jpg

Vervolgens een mega lap bruine marsepein/fondant (gemengd, ongeveer 2dl marsepein 1dl fondant) en er een houtnerfpatroon met een matje op gemaakt. ap over de taart gemikt (letterlijk) en dan snel de bovenkant vastdrukken omdat de lap naar beneden zakt. Vervolgens de rest gekreukt ertegen aan plakken en vooral niet netjes willen doen. (Heerlijk een keer niet strak te hoeven werken ;) ) En dan maar vormen, takken ertegen plakken etc. Als laatste met je tools de bast bewerken en decoreren maar! Figuurtjes zijn allemaal fondant. Succes!

14

Jee hé, wat een werk  :s , maar wel onwijs gaaf! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met "pijn doen" bij het aansnijden!

15 Laatst bewerkt door kweenie (13-02-2013 18:57)

Prachtig gemaakt.  :thumb:  :thumb: Ik vind het zo knap om zulke taarten te maken. Ik doe het je zeker niet na.

:thumb: mooi!

I never met a calorie I didn't like....

17

Thanks! :D

18

Echt heel mooi deze taart. Zit er constant naar de kijken zeg heel gaaf gemaakt hoor  :thumb:

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

19

leuk en goed gelukt hoor.

ik hem hem bij debbie brown gemaakt,
hij is niet meer zo mooi, maar ik kan er geen afscheid van nemen

groet mpbart