1

Onderwerp: vulling wel of niet?! help!!

ik ga dalijk met mijn nichtje en neefje klein taartje bakken ( 15 cm doorsnee) en heb eigenlijk niks in huis..  wel aardbeien jam.. die ik dus van plan ben te gaan gebruiken.. en een botercreme maken met  beetje aarbeien jam erdoor..  kan dit??

welke verhouding botercreme moe tik gaan gebruiken?? en kan ik het taartje daar ook mee afsmeren??

2

Re: vulling wel of niet?! help!!

Kinderen vinden aardbeienjam als vulling meestal wel lekker, kan je prima gebruiken.
Botercreme met jam kan ook, de hoeveelheid is een kwestie van uitproberen en proeven.
Botercreme met jam kan je niet gebruiken om af te smeren.
Veel plzier!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Botercreme en aardbeienjam zou ik niet mengen, je kunt wel als je je kapsel hebt doorgesneden deze insmeren met botercreme en dan de onderkant van de laag die erop komt insmeren met jam, niet te dikke laagjes dan!
Maar een dikke laag botercreme vind ik meestal toch niet echt een succes.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

ben ook niet van plan om een dikke laag botercreme er op te doen..gewoon een lekker laagje ( niet te dik niet te dun) maar welke botercreme moet ik gebruiken?? welke verhoudingen?

5

oohh wat zijn de verhoudingen van de botercreme om te vullen en om af te smeren?

graag snel adviess en welke ingredientenn?!!

6

Zie links bij recepten er zijn veel soorten botercreme

7

jaa dat weet ik.. maar welke is nou waar voor?? want de 1.1 is voor het afsmeren heb ik toengehoord.. maar welke moet ik hebben?!

8

Gewoon 1:1 roomboter poedersuiker.
Kan je gebruiken voor vullen en afsmeren.
Wel lang genoeg mixen, anders smaakt ie teveel naar boter en is het niet lekker.

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

9

vullen niet met 1:1 :nooo  ook niet na lang mixen  :nooo

:think:  :shh: en volgende keer eerder nakijken/opzoeken/nadenken, want eerlijk gezegd leest dit wat erg onvriendelijk gebiedende toon... :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

2 topics is niet de bedoeling :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ieuw vullen met 1:1. Dat dus niet ...

12

0316Meisjj schreef:

ben ook niet van plan om een dikke laag botercreme er op te doen..gewoon een lekker laagje ( niet te dik niet te dun) maar welke botercreme moet ik gebruiken?? welke verhoudingen?

De botercreme 1:1 is het beste om af te smeren.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

13

Ik heb je topics samengevoegd............inmiddels gaat het bij beiden over hetzelfde.

Heb je al eens bij de FAQ's gelezen? Of in de how-to-rubriek waar ook een paar erg goede van begin-tot-eind-how-to's staan voor het maken van een taart?

14

als je eieren in huis hebt, dan zou ik een MBC maken. 1:1 is echt niet te hachelen ook niet na heeeeeel lang mixen. Het wordt uiteindelijk toch weer hard en dan is het een grote droge brok taart/boter.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

15

op 9 feb las ik ook al een vraag van je: ik ga bakken met mijn nichtje...,heb niet veel in huis, etc.

als je gaat bakken, met nichtjes en neefjes, zorg dan dat je het even voorbereidt, is voor die kinderen ook leuker,

en hoeft iedereen hier niet in de help-modus te schieten :D ,

hoewel men hulpvaardig genoeg is :Y !

16

ja klopt, al eens gelezen.. heb alleen niks terug kunnen vinden! en van de week heb ik die cakjes niet gemaakt ging niet meer door.. vandaag kwamen ze ineens moest plotseling oppassen

opzicht had ik alles in huis.. alleen de vulling niet.. maarja het is opgelost!! en ze vonden het super leuk! dat is waar het uiteindelijk om draait