1

Onderwerp: Hoelang moet dusten drogen?

Goedemorgen meiden,

Ik heb gisteravond een paar lussen voor een strik gedust maar toen ik ze vanmorgen wilde oppakken gaven ze nog af. Hoelang moet zoiets drogen, of heb ik iets verkeerds gedaan? Ik heb een beetje dust ik een bakje gedaan met wat alcohol. Maar er moest best wel wat druppels in om het vloeibaar te krijgen. Klopt dat?

Groetjes

2

Re: Hoelang moet dusten drogen?

Als je alcohol gebruikt om een verfje van je dust te maken, zal het na het drogen gewoon blijven afgeven.
Wil je daar echt vanaf dan moet je gaan stomen.
Gewoon voorzichtig werken, zo min mogelijk aanraken en evt. vlekjes op je taart met een vochtig doekje afvegen.

Zelf gebruik ik ipv alcohol citroensap uit een knijpflesje (supermarkt). Het droogt minder snel (dus je kunt langer over je klusje doen), glimt nog iets als het is opgedroogd en naar mijn idee geeft de dust na het drogen minder af.

Er bestaat tegenwoordig ook eetbare verf, die geeft niet meer af na het drogen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

3

In de winkel zei het meisje namelijk dat het niet afgeeft dus ik was al benieuwd. Ik heb eetbare dust gekocht dus als ik wil dat het niet afgeeft dan moet ik het gewoon poederen zonder de alcohol?

4

Blijft dan ook een beetje afgeven hoor, maar gewoon voorzichtig werken. Dusten voordat je de decoratie op je taart zet uiteraard.