1

Onderwerp: Hoeveel Funcakes chocoladebiscuit in Blanda 20cm

Ik heb hier rond geneusd, maar niet gevonden  :s : hoeveel mix voor chocoladebiscuit moet er in de blanda van 20 cm? Ik gebruik altijd de mix van Funcakes.
Kan iemand mij helpen?
Groetjes, Linda

Re: Hoeveel Funcakes chocoladebiscuit in Blanda 20cm

De guldeenregel is, per 500ml water 1 ei.
Wat ik doe, zet de blanda op de weegschaal. Die tarreer ik (op nul zetten) en giet er dan water in. Het aantal gram is ook het aantal milliliter.
Dus bv als het 1500gram zou zijn, dat is 1500 ml= 3 eieren.
Dan pas reken ik de hvh mix uit.

Hoop dat het duidelijk is.... dit geldt voor zowel de gewone als de chocomix

3

Ik heb toevallig vanmiddag 2 blanda's gebakken..... 4 eieren, 264 gram mix (FunCakes) en 26 ml/gram water. Daarmee werden ze bij mij mooi 'vol'......

4

Chocolade mix heeft een andere verhouding dan gewone mix. Inderdaad voor een blanda 20 cm 4 eieren gebruiken, maar uit mijn hoofd moet je per ei van choc.mix 82 gr gebruiken en 18 ml water.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Bedankt voor jullie reactie's  :) !

Ik ga van de week eens wat uitproberen...

Groetjes, Linda

6

annick67 schreef:

Ik heb toevallig vanmiddag 2 blanda's gebakken..... 4 eieren, 264 gram mix (FunCakes) en 26 ml/gram water. Daarmee werden ze bij mij mooi 'vol'......

Hoi Annick,
Mag ik jou nog even lastig vallen met de vraag hoe lang je de Blanda's in de oven hebt laten staan?
Groetjes, Linda

7

Lin1979 schreef:
annick67 schreef:

Hoi Annick,
Mag ik jou nog even lastig vallen met de vraag hoe lang je de Blanda's in de oven hebt laten staan?
Groetjes, Linda

Natuurlijk mag je dat.... ik weet het alleen niet meer omdat ze na de eerste baktijd nog niet gaar (genoeg) waren....  :o

Ik weet wel dat ze lánger moeten bakken in de Blanda en ook als je chocobiscuit maakt. Twee verlengende factoren dus.....

8

Boska schreef:

Chocolade mix heeft een andere verhouding dan gewone mix. Inderdaad voor een blanda 20 cm 4 eieren gebruiken, maar uit mijn hoofd moet je per ei van choc.mix 82 gr gebruiken en 18 ml water.

Klopt, sorry....... :o