1

Onderwerp: baby kleurtje

Hallo allemaal,

Ik moet volgende week een taart mnaken voor een babyshower en daar wil ik heel graag zo'n bloot babietje bovenop maken. Hoe kom ik nou aan de goede kleur???? Want het wordt een heel akelig babietjes als je hem crem/wit maakt, denk ik.
volgens mij heb ik er wel eens iets over gelezen, maar ik weet niet meer waar.
ik hoop dat er iemand is die antwoord heeft
groetjes
Jelly

2

Re: baby kleurtje

Ik gebruik altijd de kleur Koper, maar er is ook en "flesh" kleur van Sugarflair. Je zou ook licht rose met een heel klein beetje bruin kunnen mengen.

Succes

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

3

Voor huidskleur gebruik ik ivory en een heel klein beetje roze.

4

De tip van dlt-shop stond op facebook; evenveel grammen witte fondant, gele fondant en roze fondant door elkaar kneden voor een perfecte huidskleur door elkaar kneden.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Dat was het Siska! Ik kreeg het toch niet meer gevonden en wist dat ik het ook had gelezen op facebook. Ik had gisteren gelukkig nog was huidkleur liggen :)

Dit was de tekst van DLT-shop Haarlem:
Bij veel mensen natuurlijk al bekend maar de perfecte huidkleur kun je maken met geel, wit en roze in gelijke hoeveelheden (grammen) door elkaar te kneden.

Voor een getinte huid gebruik je de kleuren groen, rood en zwart. Ook van elke kleur evenveel.

6

Dat kleuren mengen voor huid blijft lastig.
Volgende keer probeer ik de gelijke delen methode.

7

Siska1974 schreef:

De tip van dlt-shop stond op facebook; evenveel grammen witte fondant, gele fondant en roze fondant door elkaar kneden voor een perfecte huidskleur door elkaar kneden.

Ligt het dan nog aan welk merk fondant je neemt?

8

Dank  jullie wel voor het reageren. Super hoor. Ik ga het zeker proberen. Je moet voor het kneden met gelijke delen dan wel lichtroze fondant hebben zeker?

9

Op de foto bij het Facebook bericht stonden de voorgekleurde pakjes fondant van funcakes : marshmallow white, sweet pink en mellow yellow.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

10

Bedankt Siska, ik ga deze kleurtjes zien te vinden!!