1

Onderwerp: poedersuiker

Ik heb een vraagje.
Bij het uitrollen van het fondant strooi ik suikerpoeder
zodat het niet blijft plakken.
Maar als ik daar dan mijn taart mee bekleed dan zie je
hier en daar het witte van de poedersuiker.
Hoe krijg ik dat mooi weg?
Ik het het al geprobeerd met een borsteltje, maar daar
gaat niet alles mee weg.
Hebben jullie tips of de oplossing?

Alvast bedankt

Groetjes Lady Lupos

Re: poedersuiker

Ik rol uit op een ikea maat..... En dat plakt niet, bij mij.
Of misschien minder poedersuiker gebruiken.

Bakken is mijn passie!!!

Re: poedersuiker

of crisco gebruiken :) deed het ook elke keer met poedersuiker maar 1maal crisco geprobeerd heb ik nooit meer achterom gekeken

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Re: poedersuiker

nat maken met een kwastje met een beetje water, dan gaan de vlekken wel weg.
ik rol zelf uit op een stukje transparant tafelzeil (blokker), dan heb je geen poedersuiker meer nodig. en ik doe er ook een beetje crisco doorheen, zodat de marsepein soepeler wordt.

5

Re: poedersuiker

Ik heb nu een non-stick board, maar hiervoor gebruikte ik ook poedersuiker. Als je het alleen aan de onderkant doen, je lap niet omdraait en zorgt dat je roller ook niet in de suiker komt te liggen, gaat het prima. Dan zit de witte poeder alleen op de onderkant en zie je het niet....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Re: poedersuiker

Of uitrollen op een beetje maïzena, dat vlekt niet.....

Ik rol ook uit op een grote non-stick board: ideaal!

7

Re: poedersuiker

Maïzena kun je alleen gebruiken met fondant niet met marsepein, dan gaat je marsepein bederven.

Ik gebruik ook alleen poedersuiker onder de lap, de roller met een beetje crisco insmeren en zorgen dat mijn roller niet in de poedersuiker komt..... Dan lukt het altijd zonder vlekken

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

8

Re: poedersuiker

Hmmmm, geen idee. Ik gebruik het zelf niet, want ik zweer bij mijn non-stick board....(en ik gebruik meestal fondant).

Excuus dan als het niet (helemaal) klopt.......

Crisco is multifunctioneel!  :lol:

Re: poedersuiker

Ik als beginner heb 2 taarten verder meteen een bakmat gehaald bij sligro antislip en antikleef merk van patisse er staan ook alle circelmaten op in rondjes en lineaal aan de zijdes, ook staan er omreken maten op in inch en cc dl enz. ik weet nog niet hoe ik een foto erop kan zetten anders had ik hem erbij gezet. Ik ben er echt blij mee geen poedersuiker nodig zelfs als beginner

10

Re: poedersuiker

met wat water. zelf rol ik uit op een transparant tafelzeil, dan heb je geen poedersuiker nodig.