1 Laatst bewerkt door Jessi bakt (09-02-2013 16:55)

Onderwerp: [FEEDBACK] iets nieuws geprobeert en niet 100% tevreden

Heeft iemand tips voor mij hoe ik mooie icing-streepjes op een taartje maken kan a la Peggy Porschen?
Ik heb vandaag een poging gedaan op een mini taartje, maar mijn lijntjes worden bobbelig en ook te dik naar mijn smaak. Ik heb spuitmondje 2 gebruikt, kleiner heb ik niet maar zal ik aan gaan schaffen, welke maat raden jullie aan? Nr 1 of nog kleiner? Verder nog tips?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGPPQNOU.jpg

O ja, op de foto lijkt het taartje scheef, komt door de foto...

2

Re: [FEEDBACK] iets nieuws geprobeert en niet 100% tevreden

Geen ervaring, maar misschien was je icing iets te dun?
En anders inderdaad een kleiner spuitmondje proberen?

Je roos is mooi gelukt trouwens!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Mijn ervaring met royal icing is vooral/ook dat je véél moet oefenen, dan krijg je vanzelf een vaste(re) hand en dus ook mooie(re) streepjes.....  ;)

En inderdaad wellicht wat dikkere royal icing.

Heel veel plezier, ik vind het vreselijk leuk om met royal icing te werken!

4 Laatst bewerkt door Jessi bakt (09-02-2013 19:00)

annick67 schreef:

Heel veel plezier, ik vind het vreselijk leuk om met royal icing te werken!

Ik vind het ook echt geweldig! Doe het momenteel meer als met marsepein/fondant!

5

er zit niets anders op dan oefenen oefenen en nog eens oefenen met spuitwerk!

en je icing idd dikker houden

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Ik heb mijn eerste Wiltonles net achter de rug (en vind icing ook zo leuk) en met wat ik nu weet, lijkt je icing inderdaad aan de dunne kant. En je roos is inderdaad prachtig. Dit soort ukkepuktaartjes vind ik ook zo schattig. Wat voor vormpje heb je daarvoor gebruikt?

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

7

Ik vind ook dat het er al leuk uit ziet.
Ik durf er maar niet aan te brginnrn omdat ik "het veel werk" vindt maar eigenlijk ben ik veel te onzeker....

Mooie roos

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

8

Sinful Sweets schreef:

Ik heb mijn eerste Wiltonles net achter de rug (en vind icing ook zo leuk) en met wat ik nu weet, lijkt je icing inderdaad aan de dunne kant. En je roos is inderdaad prachtig. Dit soort ukkepuktaartjes vind ik ook zo schattig. Wat voor vormpje heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb gewoon een platte vierkanten cake gebakken en daar rondjes uit gestoken. Twee op elkaar gelegd met vulling er tussen en afgesmeerd. Er ligt er nog zo een in de vriezer en nog een grotere van 10 cm (nog niet bekleed wel afgesmeerd).

Jessi bakt schreef:
Sinful Sweets schreef:

Ik heb gewoon een platte vierkanten cake gebakken en daar rondjes uit gestoken. Twee op elkaar gelegd met vulling er tussen en afgesmeerd. Er ligt er nog zo een in de vriezer en nog een grotere van 10 cm (nog niet bekleed wel afgesmeerd).

Dank voor de tip. Ik heb nog een mislukte taart in de vriezer, daar kan ik mooi op oefenen ;-)

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

10

je kan je spuitwerk ook gewoon op papier of bakpapier oefenen
hoef je niet elke keer een hele taart op te eten!

wij hebben het vroeger geoefend door een printje in een l-mapje te leggen en dat eerst goed te oefenen en daarna uit de vrije hand.

misschien is het een idee voor jullie
maar het kost echt wel wat oefeneningen voor het naar wens gaat

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

de roos is errug mooi geworden. met icing heb ik nog niets gedaan dus kan daar geen advies over geven.

12

spidygirl schreef:

wij hebben het vroeger geoefend door een printje in een l-mapje te leggen en dat eerst goed te oefenen en daarna uit de vrije hand.

Maar op een vlakke ondergrond kan ik het best al, het probleem bij dit taartje was volgens mij omdat ik het van boven naar beneden doen moest (of andersom, ook geprobeert), als ik te ver van het taartje afbleef "brak" het lijntje, als ik er te dicht op zat kreeg ik die bobbels...
Maar ik zal volgende keer in ieder geval de icing dikker laten. Welke dikte moet ik dan aanhouden? De zelfde als voor dropflowers? (die mij overigens ook nog niet lukken...)

13

Jessi bakt schreef:
spidygirl schreef:

Maar op een vlakke ondergrond kan ik het best al, het probleem bij dit taartje was volgens mij omdat ik het van boven naar beneden doen moest (of andersom, ook geprobeert), als ik te ver van het taartje afbleef "brak" het lijntje, als ik er te dicht op zat kreeg ik die bobbels...
Maar ik zal volgende keer in ieder geval de icing dikker laten. Welke dikte moet ik dan aanhouden? De zelfde als voor dropflowers? (die mij overigens ook nog niet lukken...)

je icing moet stevig zijn.
en dus niet uitlopen
ik heb op youtube gezien dat ze een heel klein beetje piping gel in de icing doen...wordt ie wat elastischer van .
ik heb gister zelf ook wat geoefend met Brush Embroderie en dat ging prima.

ik denk zelf dat van onder naar boven spuiten beter zou gaan met de lijntjes zoals jij hebt op jou taartje.
ik ga zelf morgen weer met r.i. aan de gang ( koekjes post) en zal eens kijken met wat restjes uit de vriezer hoe het gaat met de lijntjes
en zal jou taartje eens namaken ....dan kan ik je beter vertellen hoe het gaat