1

Onderwerp: Fleurig taartje

De titel zegt het al  :D . Al een tijdje niets gepost, werd tijd dus  O-)

Dianne wordt morgen 21, het taartje is door haar moeder besteld. Ben benieuwd wat ze morgen zal zeggen.... :Y

Niet bekleed met fondant/marsepein (was de wens) maar met gekleurde botercrème afgesmeerd. Gevuld met citroenkwark/lemoncurd  :P

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4HYG8TB7.jpg

Natuurlijk graag jullie reacties! ;)

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Nathalie

2

Re: Fleurig taartje

Zeker fleurig! En strak afgesmeerd!

3

Tjee...wat heb je dat strak afgesmeerd!
Ik dacht echt dat het fondant was!

Prachtige fleurige taart  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

4

Wow inderdaad super strak afgesmeerd!
Helemaal leuke vrolijke taart  :thumb:

hoe doe je dat, zo strak afsmeren!?  :thumb:

Dianne van 9 vind hem super, dus dat zal haar naamgenoot vast ook vinden.
Grappig, Dianne, dat hoor je niet zo vaak. Maar zo heet mijn dochter dus ook.
Maar om terug te komen op de taart, top gemaakt!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

7

Sugarpie Honeybun schreef:

Dankjulliewel voor jullie leuke reacties, Dianne was erg verrast en vonden de taart... I quote: Goddelijk!  :D  :o

Mijn kleine how to  :lol: :

Botercrème eventueel eerst kleuren! Ik zorg er voor dat het cakeboard of karton de buitenmaat van het bakblik heeft (dus eventueel op maat knippen). En de bovenkant van de biscuit wordt natuurlijk onder  ;).

Afsmeren doe ik 3 stappen, na het vullen (ik vul altijd 2 lagen) van het biscuit met mijn paletmes zo recht en glad mogelijk afsmeren, zij- en bovenkant en "schoon schrapen" met zoiets:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3362.html

Die houd ik dan in de 90 graden hoek steunend op je draaiplateau...

Daarna een tijd de koelkast in. Als ik haast heb dan even in de vriezer.
Tweede laag erop aanbrengen op dezelfde manier als hierboven (anders schijnt de biscuit laag zo door). Weer de koelkast in. De derde keer de oneffenheden wegwerken op eigenlijk dezelfde manier, of alleen met het paletmes.

Persoonlijk vind ik het makkelijk om telkens eerst aan de zijkant te beginnen en daarna bovenop met mijn paletmes de restanten van de zijkant van buiten naar binnen te smeren. En dan in de gaten houden of je bovenop nog steeds gelijk smeert (recht). Uiteindelijk zijn de taartjes dan zo'n 10 cm hoog, vind ik altijd erg mooi staan  :Y

Snap je het een beetje? Anders helpt dit misschien:

http://www.youtube.com/watch?v=ABzDjPaUpQ0

Succes met bakken en smeren!

Grtjs Nathalie

Nathalie H. schreef:
Sugarpie Honeybun schreef:

Dankjulliewel voor jullie leuke reacties, Dianne was erg verrast en vonden de taart... I quote: Goddelijk!  :D  :o

Mijn kleine how to  :lol: :

Botercrème eventueel eerst kleuren! Ik zorg er voor dat het cakeboard of karton de buitenmaat van het bakblik heeft (dus eventueel op maat knippen). En de bovenkant van de biscuit wordt natuurlijk onder  ;).

Afsmeren doe ik 3 stappen, na het vullen (ik vul altijd 2 lagen) van het biscuit met mijn paletmes zo recht en glad mogelijk afsmeren, zij- en bovenkant en "schoon schrapen" met zoiets:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3362.html

Die houd ik dan in de 90 graden hoek steunend op je draaiplateau...

Daarna een tijd de koelkast in. Als ik haast heb dan even in de vriezer.
Tweede laag erop aanbrengen op dezelfde manier als hierboven (anders schijnt de biscuit laag zo door). Weer de koelkast in. De derde keer de oneffenheden wegwerken op eigenlijk dezelfde manier, of alleen met het paletmes.

Persoonlijk vind ik het makkelijk om telkens eerst aan de zijkant te beginnen en daarna bovenop met mijn paletmes de restanten van de zijkant van buiten naar binnen te smeren. En dan in de gaten houden of je bovenop nog steeds gelijk smeert (recht). Uiteindelijk zijn de taartjes dan zo'n 10 cm hoog, vind ik altijd erg mooi staan  :Y

Snap je het een beetje? Anders helpt dit misschien:

http://www.youtube.com/watch?v=ABzDjPaUpQ0

Succes met bakken en smeren!

Grtjs Nathalie

Bedankt! Zo doe (probeer) ik het ook, maar is wellicht ook afhankelijk van de soort botercrème. Ik gebruik meestal een mix van de Aveve. Maak jij de jouwe zelf, of is het ook een mix?

9

Gaaf hoor!!!  Ziet er superstrak uit, knap  :Y

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

10

Yes! Een afgesmeerde taart. Dat zien we hier veel te weinig. Echt heel leuk om te zien. En inderdaad, superstrak afgesmeerd! Zelf gebruik ik van die kunststof schapers (Zenker, bij Hoogvliet gekocht), want enkel met het paletmes afsmeren, dat lukt mij niet. Ik vind dat je ook heel mooie bloemen hebt gemaakt.

Tieneke

11

Tante Tien schreef:

Yes! Een afgesmeerde taart. Dat zien we hier veel te weinig. Echt heel leuk om te zien. En inderdaad, superstrak afgesmeerd! Zelf gebruik ik van die kunststof schapers (Zenker, bij Hoogvliet gekocht), want enkel met het paletmes afsmeren, dat lukt mij niet. Ik vind dat je ook heel mooie bloemen hebt gemaakt.

Tieneke

Nee ik ook niet hoor  :lol: , paletmes + PME Plain Edge Side Scraper (dat was de eerst link  ;)  )

En @ Sugarpie Honeybun, ik gebruik 1 : 1 botercrème, ik weet niet of je bij jou mix water moet toevoegen? Dat gaat nl niet zo heel goed samen met het eventueel bekleden met fondant of marsepein   :nooo

12 Laatst bewerkt door Tante Tien (08-02-2013 14:02)

Nathalie H. schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Nee ik ook niet hoor  :lol: , paletmes + PME Plain Edge Side Scraper (dat was de eerst link  ;)  )

En @ Sugarpie Honeybun, ik gebruik 1 : 1 botercrème, ik weet niet of je bij jou mix water moet toevoegen? Dat gaat nl niet zo heel goed samen met het eventueel bekleden met fondant of marsepein   :nooo

Pfffft.... echt blond!

Ik gebruik buttercream, hardt een beetje uit en vrijwel iedereen lust het graag. Ik kijk meestal op de website van Wilton voor mijn recepten, de chocoladevarianten (zowel wit als bruin) zijn hier favoriet.

Tien

Nathalie H. schreef:
Tante Tien schreef:

Tieneke

Bij de mix van de Aveve moet er inderdaad een klein beetje water bij, maar ik heb daardoor nog nooit bij het bekleden problemen gehad en het voordeel is dat je in de plaats van water ook bijv. kersensap kan gebruiken, dan heb je zowel een lekker smaakje als een kleurtje. Maar voor een afgesmeerde taart zonder bekleding ga ik toch eens zelf mijn botercrème maken dan, benieuwd naar het verschil!

14

Erg knap! Mooie kleurencombi's! Een afgesmeerde taart maken staat ook op mijn lijstje van wat ik nog graag wil uitproberen... Ik zie op Amerikaanse sites de mooiste dingen voorbij komen!

This too shall pass!