1

Onderwerp: Welke kleurencombinatie?

Ik wil een verjaardagstaart voor mijn broer maken.
Ik ga me wagen aan een puzzelstuk van een bodybuilder omdat hij fitnesst :-)

Welke kleur zou ik nemen voor de taart. Gewoon wit?
ik wil de bodybuilder iets donkerder dan huidskleur. Gebruik ik meerdere keren ivoorkleur?

Ik heb de 8 kleurendoosjes van wilton die je in één pak koopt.

Bedankt voor de inspiratie alvast :-)

2

Re: Welke kleurencombinatie?

Ik zou voor de bodybuilder ivoor pakken en een klein beetje bruin erdoor mengen zodat het iets meer getint word, probeer eerst op een klein stukje uit om te kijken of het werkt;)

3

Bruin heb ik niet, maar heb gelezen voor huidskleur: ivoor met roos mengen.
Meng je dan de fondant door elkaar of de kleuren?

Voor de taart dacht ik blauw, maar ben nog niet overtuigd en weet niet wat ik er als extra decoratie kan bijhangen op de zijkant

4

Heeft je broer een lievelingskleur?
Dan kun je die misschien doen. En aan de zijkant kun je een mooie rand maken of stippen of streepjes, of een tekst maken die je rondom laat lopen (naam, geboortedatum, jarig! Of zoiets)

Succes!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Elesie schreef:

Bruin heb ik niet, maar heb gelezen voor huidskleur: ivoor met roos mengen.
Meng je dan de fondant door elkaar of de kleuren?

Voor de taart dacht ik blauw, maar ben nog niet overtuigd en weet niet wat ik er als extra decoratie kan bijhangen op de zijkant

Ik gebruik altijd witte fondant en doe er dan ivoor door en een beetje van de andere kleur om de ivoor een net andere teint te geven. En dan beetje bij beetje toevoegen tot je het gewenste resultaat hebt.

6

welke kleuren je gebruiktvoor de taart zelf, hangt natuurlijk ook af van de kleuren in je puzzelstukje. deze kun je het beste op elkaar afstemmen. wit is wel een besmettelijke kleur en ik vind voor een man blauw of groen wel een leuke kleur. maar je kunt dus alle kanten op!

7

Bedankt voor de ideeën.
Ik ben uiteindelijk voor blauw gegaan :-)

Foto's staan bij taartenparade