1

Onderwerp: taart vullen met chocolademousse hoelang bewaren?

Ik heb al gezocht, maar kon geen antwoord vinden... Mijn vraagje: Zaterdag is mijn man jarig. Nu wil ik morgen de taart gaan maken (straks al biscuit bakken). En die wil ik morgen gaan vullen met 1 laagje botercreme (witte chocolade) en de andere laag met chocomousse (gewoon uit de supermarkt). En dan bekleden. Maar als ik dan morgen die taart maak met de mousse ertussen blijft dat dan wel lekker tot zaterdagmiddag? Of kan ik het beter anders doen? Heb tot nu toe altijd gewoon met BC en jam/fruit gevuld dus dit is nieuw voor me. Tips enz. zijn van harte welkom!  ;)

2

Re: taart vullen met chocolademousse hoelang bewaren?

mousse is n slagroomvulling dus max 1 dag bewaren

3

:D  ik dacht effies wachten, dan reageert etmc wel :Y  ;)

wat is de houdbaarheidsdatum van die mousse? In zulke mousse zit altijd allerlei E-dingen, die ervoor zorgen dat het langer houdbaar is.
Het is voor eigen gebruik, dus ik zou zeggen: geen probleem :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Carien schreef:

:D  ik dacht effies wachten, dan reageert etmc wel :Y  ;)

wat is de houdbaarheidsdatum van die mousse? In zulke mousse zit altijd allerlei E-dingen, die ervoor zorgen dat het langer houdbaar is.
Het is voor eigen gebruik, dus ik zou zeggen: geen probleem :)

Blijft de biscuit dat wel een beetje lekker? Of denken jullie dat het er helemaal in gaat trekken ofzo? Of moet ik er eerst nog iets anders tussen smeren???  :o

5

true, die prefab zooi is wel wat langer houdbaar. al valt dat ook wel soort van mee zodra je het opent.

6

gaat prima met de biscuit hoor Nijnkonijn :Y
Ik maak dan wel zelf de mousse, maar doe die ook gewoon zo op de kale biscuit :Y

:think: ik weet alleen niet hoe vochtig zo'n gekochte mousse is...
Bij twijfel chocola smelten (au bain marie) en dat dun uitsmeren op de kale biscuit, even hard laten worden en je hebt een pria ondergrond voor de mousse :)

7

Wel in de koelkast bewaren natuurlijk!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

8

Allemaal heel erg bedankt voor de antwoorden! Moet goed komen!  ;)

9

Ik heb t gebruikt voor 1ste taart, ging prima & was lekker.. Gewoon perfect. Alleen wat ik niet begrijp, ik maak altijd vullingen met slagroom een dag voordat ik de taart vul & bekleed, is de taart dan zo kort houdbaar?!

i just LOVE it!

10

Ik heb t gebruikt voor 1ste taart, ging prima & was lekker.. Gewoon perfect. Alleen wat ik niet begrijp, ik maak altijd vullingen met slagroom een dag voordat ik de taart vul & bekleed, is de taart dan zo kort houdbaar?!

i just LOVE it!

11

Geen probleem! Alvast gefeliciteerd!

12

lovemybeeb ik ben van mening dat een taart met slagroomvulling prima na 3-4 dagen nog gegeten kan worden (spreek uit ruime ervaring ;) ).
Etmc reageert volgens de regels die opgesteld zin door de Voedsel- en Warenautoriteit (oid :think:  :o )

13

Oke, ik schrok al haha.. Ach wij eten t ook gewoon :P

i just LOVE it!

14

Handige link voor dit soort vragen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/divers … -plek.html

15

wij dus ook :D
Belangrijk is om 'm goed gekoeld te houden en de waarschuwing is mn voor zieken, ouderen, jonge kinderen enzenz.

Wanneer je bakt voor anderen mag het in principe niet meer dan 1 dag oud zijn geloof ik...