Onderwerp: Valentijnskoekjes
Van iemand hier op het forum die hem op haar site had staan, bedankt he. Ze vinden ze hier erg lekker
Met vanillecreme en chocopasta met decoratie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Valentijnskoekjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Van iemand hier op het forum die hem op haar site had staan, bedankt he. Ze vinden ze hier erg lekker
Met vanillecreme en chocopasta met decoratie
Ik heb je foto's zichtbaar gemaakt...........door in jouw bericht de letters url te veranderen in img wordt het een plaatje ipv een link.
leuk!!ik had ze ook voorbij zien komen,maar kan ze niet meer vinden...kun je me helpen??
Recept voor 15 Valentijn dubbeldekkers
Ingrediënten koekjes:
- 225 gram boter
- 140 gram witte basterdsuiker
- 250 gram bloem
- 1 eidooier
- 2 theelepels vanille aroma
- 25 gram cacao poeder
- snufje zout
Ingrediënten vanillecrème
- 25 gram boter
- 225 gram poedersuiker
- 2 eetlepels melk
- 1 theelepel vanille aroma
Verwarm de oven voor op 190 graden
Koekjes
· Mix de boter en suiker romig in een kom
· Voeg de eidooier en het vanille aroma toe
· Zeef vervolgens de bloem, cacao en zout boven de kom en meng dit alles goed door elkaar en maak er een bal van, laat deze bal een klein uurtje rusten in de koelkast
· Bekleed een bakplaat met bakpapier
· Verdeel het deeg in 30 balletjes. Druk de balletjes een beetje plat en maak de bovenkant glad met de bolle kant van een lepel
· Voor het hart reliëf druk je een uitstekertje voor de helft in het deeg, je stempelt als het ware
· Bak de koekjes in 15 minuten gaar, laat ze nog even afkoelen op de bakplaat en leg ze daarna op een rooster om verder af te koelen
Vanillecrème
· Smelt de boter in een schaaltje en zeef de poedersuiker erboven
· Schenk de melk erbij en voeg het vanille aroma toe, meng dit tot een glad mengsel
Als de koekjes helemaal zijn afgekoeld zoek je gelijke maten bij elkaar. Op de ene helft schep je met theelepeltjes een beetje crème en drukt vervolgens het andere koekjes er op. Meng in een kommetje de rode en roze spikkels, ik heb Twinkle choco beads gebruikt, en rol de zijkanten van de koekjes hier doorheen
het recept staat ook op: laurasbakery.nl
Karin09
Dankjewel dat je de foto zichtbaar hebt geplaatst, mij lukt het iedere keer weer niet
ja heb ze bij Lauras bakery vandaan, zei heeft heel veel lekkere recepten op haar site staan , echt een aanrader!
super bedankt,ik kon ze niet meer terug vinden,ga er gauw mee aan de slag,zien er super leuk uit!!
Als je ze nadat je ze hebt gemaakt meteen opeet, zijn ze mierziet, de vanillecreme dan. Een dag later is dat al een stuk minder. Zo vond ik hem vandaag echt wel te eten, en gister te zoet!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Valentijnskoekjes