1

Onderwerp: Brush embroidery

Hallo dames !

Al eewenlang zit ik op dit forum, mee te lezen :-)
Maar ik dacht laat ik me eens registreren, kan ik ook meechatten :-))

Ik heb een vraagje voor de ervaren baksters:

Ik heb een verlovingstaart-bestelling voor eind maart.
Ik kan en wil niet wachten dus wil er al aan beginnen. Maar nu is mijn vraag; ik wil de taart versieren met de brush broidery techniek,met royal icing. Maar is dit dan ook houdbaar in de diepvries? Of zakt alles uit tijdens het ontdooien in de koelkast?

Ik wil er graag ook koekjes met dezelfse techniek bij cadeau doen.
Hoe lang van tevoren kan ik deze maken?

Alvast bedankt mede-taartsters ;-)

Groetjes

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd
Facebook: Dilek Ozel-Dogansoy / instagram : dilekozel

2

Re: Brush embroidery

Ik vries zelf een gedecoreerde taart niet langer in dan hoogst noodzakelijk... Hoogstens een paar weken.

Verder zou ik, voordat je überhaupt over invriezen nadenkt, het even met de klant overleggen. Sommige klanten willen bijvoorbeeld zelf nog graag een stukje bewaren en dat kan niet als hij al eens ingevroren is. Daarbij zou ik het zelf niet prettig vinden wanneer mijn bestelde taart bijna 2 maanden van tevoren al in de vriezer zou liggen, zou daar een raar gevoel aan over houden.

Overigens heb ik nooit royal icing ingevroren, maar kan me idd voorstellen dat het door het vocht niet houdt. De koekjes kun je op zich ruim van te voren vast bakken, maar bewaren na icing zijn verschillende ervaringen mee, dus zou ik persoonlijk ook niet te lang van tevoren doen...

Hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel plezier met de taart/koekjes!

Sweet as sugar and everything nice

3

Hoi Kelly

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het idd al overlegd met de opdrachtgever; ik heb hiervoor ook een taart gedecoreerd en al ingevroren voor 2 weken en vond hem veel lekkerder dan de verse taarten, hij is dan niet zo droog :-))

Ik denk dat ik de kapsels ga invriezen en het verder versieren een dag van tevoren doe...wil geen risico nemen :-))

Koekjes, kan ik die een week van tevoren maken en afgesloten bewaren?

4

Ik zou geen taarten met royal icing gedecoreerd invriezen, .. zelfs in de koelkast zetten ben ik geen fan van..

Royal Icing is heel gevoelig voor vocht, ook wanneer het al is uitgehard.

Je kunt wel de taart, ongedecoreerd maar wel bekleed, invriezen.. een dag voor de bruiloft in koelkast rustig op temperatuur laten komen, en zodra hij uit de koelkast op kamer temperatuur is  gekomen decoreren met royal Icing.. De koekjes kun je al wel enige dagen van te voren maken en decoreren..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Hoi Bommeltje,

Bedankt voor je reactie!
Ik ga jullie advies volgen en ga de laatste dag pas decoreren, spannend ...!!!