1

Onderwerp: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag.
begin 2012 heb ik 3x een taart gemaakt met marsepein van funcakes. Nu dit op is wil ik weer nieuwe bestellen. (wil deze hobby weer oppakken). Ik lees van het afgelopen half jaar terug, dat deze marsepein niet fijn meer werkt of snel scheurt doordat het recept is aangepast?!

Wie kan mij raad geven of de fc marsepijn nu wel weer fijn te  gebruiken is of dat een ander merk nu beter werkt? Ik wil het liefst wel voor gekleurde marsepein, zodat ik dit niet zelf het te doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Ik werk altijd met zeelandia marsepein , die kleur ikzelf.
Zeelandia vinden wij erg :P  werkt prettig.

3

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Ik gebruik beiden, rood en zwart van fc, rest kleur ik zelf met Zeelandia

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Tigrasas schreef:

Ik gebruik beiden, rood en zwart van fc, rest kleur ik zelf met Zeelandia


Heb je niet de ervaring met fc dat het minder goed werkt of sneller scheurt??  :think:

5

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Mijn ervaring is dat juist omdat het recept is aangepast, het soepeler is. Ik had nog oude marsepein staan maar moest een taart maken (iets dat ik niet zo veel meer doe O-) ) en heb bewust een kilo nieuwe opengemaakt. Soepel en prettig werken, ik denk dat veel mensen die eerder overgestapt zijn op Zeelandia nog de (stuggere) oude van FunCakes in hun hoofd hebben.

De taart die ik heb gemaakt was geen kleintje, dus ik was echt wel blij dat ik het nieuwe recept kon gebruiken :)

(*klikkerdeklik voor taart met FunCakes marsepein*)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

ik he die van funcake gebruikt maar heb liever de marsepein an zeelandia

7

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Marianne schreef:

Mijn ervaring is dat juist omdat het recept is aangepast, het soepeler is. Ik had nog oude marsepein staan maar moest een taart maken (iets dat ik niet zo veel meer doe O-) ) en heb bewust een kilo nieuwe opengemaakt. Soepel en prettig werken, ik denk dat veel mensen die eerder overgestapt zijn op Zeelandia nog de (stuggere) oude van FunCakes in hun hoofd hebben.

De taart die ik heb gemaakt was geen kleintje, dus ik was echt wel blij dat ik het nieuwe recept kon gebruiken :)

(*klikkerdeklik voor taart met FunCakes marsepein*)


Ook, dus het is juist beter geworden  :thumb: wat lastig dat sommige van wel vinden en andere totaal niet.....  :think:  ik ga er nog even over nadenken.  ;)  thnx

8

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

miss schreef:

ik he die van funcake gebruikt maar heb liever de marsepein an zeelandia

wat voor verschil ervaar je tussen die twee dan???

9

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

En gebruiken jullie liever 1:3 of 1:4?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

10

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Ik heb laatst mijn eerste taart bekleed met marsepein gemaakt. Ik heb daarvoor Zeelandia gebruikt op advies ... en ik ga niet meer terug. Funcakes vond ik vorig jaar te grof en ik had voor mijn laatste taart de witte variant gekocht voor kleine versieringen, maar ik ben er nog steeds niet echt laaiend over. Hij is wat fijner van structuur, maar de smaak vind ik niet lekker en nog altijd wat stug. Zeelandia smaakt echt 10 keer beter IMO.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

11

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

ik gebruik altijd 1:3 en ook die van FC. Komt misschien door de kleur. Ik gebruik namelijk witte marsepein. Heb ook eelandia gebruikt. Werkt ook erg prettig!

12

Re: Wie kan mij wat meer informatie geven?

Tigrasas schreef:

Ik gebruik beiden, rood en zwart van fc, rest kleur ik zelf met Zeelandia

Weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, maar wil ook niet meteen een nieuw topic openen. Als je marsepein kleurt, hoe doe je dat dan? Gaat dat op dezelfde manier als fondant? Heb namelijk nog nooit marsepein gekleurd, enkel fondant, maar vind marsepein een stuk lekkerder.

Ik heb trouwens weleens een cupcake versierd met marsepein van Xenos. Geen idee welk merk dat is. Maar Zeelandia is dus een aanrader?