1

Onderwerp: Maten combinatie

Hai Allemaal!

Ik vind het erg lastig om te kiezen welke maten biscuits mooi op elkaar passen en hoe hoog deze dan gebakken moeten worden.. Soms zie ik namelijk foto's waarvan ik denk 'dat is echt de perfecte combinatie' en soms denk ik 'daar zit net te veel of te weinig verschil tussen de lagen..

Wat houden jullie zoal aan? Mij is al eens verteld om 5 cm verschil tussen de lagen te houden, doen jullie dit ook? Hebben jullie misschien ook voorbeelden bij de maten, bijvoorbeeld taarten die je ooit gebakken hebt? Ik vind het namelijk lastig om dit in mijn hoofd te verbeelden zegmaar..

Alvast bedankt!

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

2

Re: Maten combinatie

Hier heb je vast wat aan: www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=101284

3

ik probeer er altijd 5 cm tussen te houden
b.v. 20-15-10

4 Laatst bewerkt door djehr (06-02-2013 20:08)

Tussen de verschillende biscuits houd ik meestal 5 cm aan (dus bijv: 15-20-25). 7,5 cm vind ik het mooist. Qua hoogte bak ik mijn biscuits meestal op 6 cm, 2x doorsnijden en ongeveer 1 cm vulling tussen de lagen. dan kom je op een taarthoogte van ongeveer 8 cm.

voorbeeld:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=213250

5

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat je er mee doet,
wil je veel versiering dat mag het verschil best wel groter zijn,
maar als het een strakke taart is met bijv enkel een lint dan is een klein verschil mooi.

bijv
*24-16-12 rond als je een strake taart wil
*24 rond 20 vierkant 16 rond op elkaar, als je net wat meer dan een hele strake taart wilt
*24 en 16 rond, als je veel versiering of boetseerwerk erop wilt

6

Vragen over stapelen: [MOVE]-> taartdecoratie algemeen