1

Onderwerp: Extra hoge taart, aansnijden ed

Ik wil een taart maken die hoog is, 10 cm, maar ik vroeg me af, hoe snij je daar stukken van? Heel smal?
En hoe doe je dat met vullen, meer lagen of is 1 of 2 hierbij ook voldoende?
Kan ik 2 keer een taart bakken van 5 cm als ik geen diepe pan heb?
Dan nog een probleem waar ik tegenaan loop: ik krijg t iedere keer voor elkaar de taart scheef te laten zijn. Ook al markeer ik. Meer mensen die dat hebben? En wat te doen?
Ik heb gelezen dat je de onderkant van het bakken boven doet omdat die mooi strak is. Ik heb dan aan de onderkant hier en daar ruimte. Hoe lossen jullie dat op? Afsnijden (vlak proberen te snijden) of ...?
Bedankt voor jullie hulp!

2

Re: Extra hoge taart, aansnijden ed

Inderdaad, als je taart hoog is worden je stukjes automatisch smaller  ;)
Je kunt er ook voor kiezen om een tussenkarton te gebruiken, maar voor 10 cm zou ik dat (nog) niet doen eigenlijk.

Je bakvorm kun je zelf verhogen met bakpapier en daarbij wat extra beslag maken, dan wordt je taart vanzelf hoger.
Ik neem aan dat je 10 na vullen bedoeld? Want anders wordt je taart wel errug hoog  :D Dan zou ik zeker wel voor een tussenkartonnetje kiezen  :Y

Na het bakken je biscuit omdraaien zorgt voor een strakke bovenrand. Als je onderkant erg afwijkend is kun je inderdaad voor kiezen om recht af te snijden.

Kun je hier wat mee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Zeker Sonj@, dank je!
Zo'n tussenkarton doe je dat ook voor de stevigheid? En bekleden doe je er overheen, dus je ziet t niet tot je snijdt?

4

Inderdaad, een tussenkarton is bedoeld voor de stevigheid. Kies voor de veiligheid een maatje net iets kleiner dan je taart, dan zie je er niks van bij het afsmeren en bekleden  ;)
Ik weet niet hoe hoog je taartje moet worden, anders kun je voor de zekerheid ook nog douwels (verstevigende stokjes) in de onderste taart gebruiken om te voorkomen dat de boel inzakt.

Maarre..... ik moet je wel even waarschuwen: een hoog taartje is lastiger bekleden! Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!