Onderwerp: boek: Patisserie! Christophe Felder, iemand bekend mee?
In de boekenlijst van DLT kwam ik dit boek tegen.
Iemand die dit boek heeft?
Wat vind je er van?
Het lijkt me een erg interessant boek, maar wel redelijk duur.
(vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen ermee hier.)
Dit is wat DLT erover zegt:
Het decoreren van taarten is al een vak apart, maar wil je je ook meer verdiepen in de achtergrond van het bakken dan maak je een goede start met het boek 'Patisserie! van Christophe Felder.
Zijn jarenlange ervaring is gebundeld in een 800 pagina's tellend boek, met meer dan 200 bakrecepten. Zijn recepten worden ook gebruikt door professionals, het is ook duidelijk uit de tekst op te merken dat er goed over nagedacht is.
Toch is het voor een leek goed te volgen en onderbouwd. Het fijne aan de recepten is dat elke stap op foto is gezet, waardoor je gelijk ziet wat de textuur moet zijn.
Per recept staat de bereidingstijd en de baktijd aangegeven en bij iets minder gangbare ingrediënten staat eronder waar ze te koop zijn.
Er staan recepten is van taarten tot kleine gebakjes, koekjes en showstukken. Er wordt een klein stukje suikertrekken behandeld en heel veel verschillende soorten deeg.
Zeker een aanrader voor een ieder die verder wil dan een standaard kookboek en graag de patisseriekennis wil uitbreiden.