1

Onderwerp: Karen Davies!

Een mooie mal voor kant stond allang op mijn verlanglijstje. Toen ik via facebook ook nog geweldige 'gehaakte mallen' zag ging ik los ;) ! Besteld bij Cakes bij Bien, zoooo snel!!

Mooi bekleden met de kanten rand vond ik erg moeilijk. Ik vond het elke keer te dik. Omdat ik op de dummie ook mijn andere mal wilde uitproberen heb ik verder niet versiert.
http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/c3029b75f601bee00ba45d29aaf3491a.JPG
Hopelijk heeft iemand nog tips om dun uit te rollen in de mal!

Deze vind ik wel leuk!
http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/6799b27e92eaec1b089f911f5900ae9b.JPG
In het echt vind ik de paarse kleur mooier.

Bedankt voor het kijken én de tips!

Re: Karen Davies!

gaaf!!!! vooral die laatste!!

Te leuk!!!!

3

de gehaakte rozen zijn echt heel erg leuk
je taart ook trouwens

4 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-02-2013 20:48)

Ik heb de kanten mal ook en heb hem ook nog niet gebruikt omdat ik het zo dik vind.
Ik gebruik ook bijna nooit fondant maar marsepein en het lijkt wel of dat er niet zo mooi uitkomt?
Of ik doe ook iets niet goed.  :s
Taartjes zijn wel erg leuk zo.

5

Wow het lijkt net echt kant!!

6

Ze zijn heel goed gelukt. Kan je helaas niet helpen met de mal, want die heb ik niet.
Wat ik zo bedenk is hem gewoon niet helemaal vol doen. Maar of dat werkt weet ik niet.

7

En bedankt!  ;)
Nu ben ik verliefd op de tweede taart en wil ik de mallen van je onderste taart ook.  :Y

Maar, wat ik bedoel, heel mooie taarten, maar dus echt verliefd op de onderste.  :thumb:

8

Ik heb de bovenste mal ook liggen. Ik gebruik een mix van gumpaste en fondant en rol dat eerst dun uit. Dan snijd ik daaruit een reep dat in de mal past en daarna rol ik het in de mal nog meer uit, tot je er bijna doorheen kan kijken. Het overtollige fondant haal ik steeds weg. Op een gegeven moment kan het echt niet meer dunner kan dan gaat de mal een half uurtje in de vriezer.

Maar als ik naar je bovenste foto kijk valt het toch wel mee hoe dik het is?

Cynthi@ schreef:

En bedankt!  ;)
Nu ben ik verliefd op de tweede taart en wil ik de mallen van je onderste taart ook.  :Y

Sorry :nooo

Bedankt!

10

Tamataartje schreef:

Ik heb de bovenste mal ook liggen. Ik gebruik een mix van gumpaste en fondant en rol dat eerst dun uit. Dan snijd ik daaruit een reep dat in de mal past en daarna rol ik het in de mal nog meer uit, tot je er bijna doorheen kan kijken. Het overtollige fondant haal ik steeds weg. Op een gegeven moment kan het echt niet meer dunner kan dan gaat de mal een half uurtje in de vriezer.

Maar als ik naar je bovenste foto kijk valt het toch wel mee hoe dik het is?

Ik had al verschillende pogingen gedaan. Soms is een foto bedriegelijk :Y .

Hoe groot is de roller die jij gebruikt? Rol je er dan tussenin, in de lengte?

11

Ik gebruik daar mijn kleine Wilton -Perfect Height- Rolling Pin voor, zonder de ringen dan. En dan rol ik in de lengte en breedte, goed erin duwen, eventueel ook nog omdraaien en op de achterkant rollen (wel uitkijken dat je print niet op de board blijft plakken). Wel veel kracht zetten!

12

Tamataartje schreef:

Ik gebruik daar mijn kleine Wilton -Perfect Height- Rolling Pin voor, zonder de ringen dan. En dan rol ik in de lengte en breedte, goed erin duwen, eventueel ook nog omdraaien en op de achterkant rollen (wel uitkijken dat je print niet op de board blijft plakken). Wel veel kracht zetten!

Dank je wel, Tamara.
Voor een nieuwe poging ga ik extra spierballen kweken, hihi

13

ik vind ze allebei supermooi. ik dacht eerst dat ik die gebreide molds niet mooi vond, maar nu ik het resultaat zie, vind ik het prachtig!
hier staan wat filmpjes (onderaan de pagina): http://www.karendaviescakes.co.uk/videos. daar laten ze ook zien hoe ze zo dun mogelijk uitrollen in een mold.

14

Leuk! Die 2e vind ik echt héél gaaf  :D

15

Bedankt voor jullie complimenten!

Ik krijg ook steeds meer ideeën met deze mallen, leuk, leuk.

16

Wat is die laatste mooi zeg!!

Vegetables are a must on a diet. I suggest carrot cake, zucchini bread, and pumpkin pie ;) http://www.detaartenvandejuf.nl/

Ben gauw jarig....weet wel wat ik ga vragen!!

De aanhouder wint!