1

Onderwerp: advies voor bruidstaart

Hallo allemaal,

Ik wil graag advies vragen voor een bruidstaart die ik mag gaan maken voor mijn zwager..... Aangezien ik dit nog nooit heb gedaan vraag ik advies aan de experts  :Y
De trouwkaart is in het teken van een speelkaart (dame - heer)

De taart krijgt drie lagen en bovenop wil ik ipv een topper twee speelkaarten plaatsen. Nu wil ik graag de kaart op icing laten printen, en dit dan op fondant vastmaken (lijmen of ??) Kan ik deze dan gewoon uit laten harden en dan net als bij een kaartenhuis twee kaarten tegen elkaar aanzetten??

Dan wil ik graag aan de zijkant enkele kleine kaarten op icing laten printen en die als decoratie zetten. (denk aan formaat postzegel)

Wat is jullie advies:
-Icing of ouwel of is er nog iets anders?
-Kan ik de kaarten bovenop op fondant plaatsen en dan laten uitharden?
- Als ik de kleinere kaarten op de zijkant maak kan ik dan het bovenste taartje nog invriezen of kan dit niet?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Alvast bedankt, groetjes Miranda

2

Re: advies voor bruidstaart

Je kunt zowel icing- als frostysheets gebruiken, deze op fondant plakken en laten uitharden. Niet te lang van tevoren maken (geen weken) want mijn ervaring is dat prints soms teruglopen qua kleur. En ze kunnen bij uitdroging brokkelig worden, dus uitkijken met plaatsen (i.v.m. stoten). Ik heb geen ervaring met ouwel maar verwacht dat dat hetzelfde werkt als sheets.
Ik zou prints nooit invriezen, de sheets kunnen bij ontdooien gaan "smelten" door eventuele condensvorming.