1

Onderwerp: Banoffee taart

Gisteren een banoffee taart gemaakt,  met toffee/caramel die er lekker uitloopt.
En het is me toch smullen.
http://i1214.photobucket.com/albums/cc496/durac00/710817_591099037571526_397399574_n_zpsc44503c7.jpg

2 Laatst bewerkt door mamski (03-02-2013 19:21)

Re: Banoffee taart

Finger licking good
:thumb:  :thumb:

Ohh menn dat ziet er lekker uit  :9
recept????

Btw, ik drukte op website en als ik op je hyves wil kijken is die niet zichtbaar voor iedereen, niet handig als je je baksels wil laten zien.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

3

klinkt  :9

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

4 Laatst bewerkt door AnjaS (04-02-2013 11:24)

mamski schreef:

Finger licking good
:thumb:  :thumb:

Ohh menn dat ziet er lekker uit  :9
recept????

Btw, ik drukte op website en als ik op je hyves wil kijken is die niet zichtbaar voor iedereen, niet handig als je je baksels wil laten zien.

Ik gebruik mijn Hyves niet meer, zal hem ff weghalen, dank je wel voor de tip
Hihi, het is een recept voor een taart van 25 cm doorsnee, nou, dat kost geen moeite hoor om die op te krijgen.
Hier is het recept:

Voor de bodem:

400 gram chocoladebiscuits
200 gram boter

Voor de vulling:

125 gram basterdsuiker
250 ml kookroom
4 kleine rijpe bananen in stukjes gesneden
Het sap van 1 citroen
300 ml slagroom

Voor de topping:

Witte chocoladekrullen of de chocolade grof geraspt

Ik heb de bodem gemaakt van chocoladebiscuits van de Lidl, folkoren biscuits met pure chocolade.

Smelt de boter, voeg de fijngehakte biscuits toe en roer alles door elkaar.
Het bakbklik invetten,bestrijk de bodem van het bakblik met het mengsel en laat het even staan.

Smelt voor de vulling de suuiker in een sauspannetje en karamelliseer het licht. Niet roeren.
Giet de room erbij, deze even warm maken, breng het mengsel aan de kook en laat het zachtjes koken tot het een dikke consistentie heeft. Haal het van het vuur en laat het iets afkoelen.

Bestrijk de bananenpartjes met citroensap en leg ze op de bodem. Giet de karamelroom over de banaan.
Zet de taart in de koelkast om helemaal te laten afkoelen.

Verdeel de slagroom over de taart, maak toefjes met de achterkant van een lepel, en strooi de witte chocolade erover.

Je kunt als topping gekaramelliseerde noten of chocoladestreepjes gebruiken. Ik heb een mokkaboontje gedaan.

Heel veel plezier, en vooral smullen.