26 Laatst bewerkt door Tamataartje (22-01-2013 11:23)

Re: nog een uil :-)

Mijn uiltje heb ik ietsje anders gemaakt:

Ik heb 2 maal de 15 cm rond gebakken en op elkaar gezet, met in totaal 3 lagen creme ertussen, hazelnoot, witte en pure chocolade. Vastgezet met een dowel, afgesmeerd met 1:1 botercreme en een uurtje in de koelkast gezet. Daarna kwam het engste: snijden in de vorm van een kegel en daarna de oren door bovenop het koppie cake weg snijden. Daarna opnieuw afgesmeerd met de 1:1, weer een uur in de koelkast en toen bekleed met fondant. Daarna versierd zoals je 'm hier kan zien: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=210929.

Bij deze uil vind ik de stand van de oren alleen wel mooier.

27 Laatst bewerkt door Tamataartje (22-01-2013 11:23)

1 x lijkt me wel genoeg

28

bedankt!!!!

Taart Smakelijk is de naam

29

Nada  ;)

30 Laatst bewerkt door Carien (22-01-2013 13:06)

:D
gewoon erbovenop en dan de hoeken eraf snijden; da's lekker stevig voor de oortjes ;)
De bovenkant is een beetje eivormig door de 'vleugeldikte', daarvoor heb ik de vierkante gebruikt; naar onderen ronder dus daar de ronde voor :)

'k zie nu pas de reactie van Tamataartje... :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

31

Geeft niet hoor, het is tenslotte je eigen topic! En nogmaals, ik vind jouw oren mooier  :D

32

Super gaaf maar hoe bekleed je zoiets... volgend als ik het zou proberen krijg ik allemaal plooien erin...
En ik vindt ze zooo leuk net als een theepot...
Och eigenlijk gewoon doen he... maar tips???

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

33

:Y gewoon doen :Y

enneuh....  :shh:  :shh:  die vleugels komen er later op hè? O-)  ;)

Ik ga ook een uiltje proberen te maken  komende week.
nu wordt dit mijn eerste 3D taartje dus ik heb wat vragen erover.

Na verschillende vormen te bekeken te hebben. ben ik toch op de 12cm blanda's uit gekomen. Misschien dat hij te groot voor mijn vader wordt. maar dan deelt hij hem maar met iemand.
Ik wilde nu 3 boltaartjes bakken en er dus twee op elkaar zetten en van de derde de oortjes uitsnijden.

Nu mijn vragen moet ik de onderste dan stutten met duvels of hoeft dat niet? En kan ik hem gewoon vullen zoals biscuit?

En gebruik je gewoon cakemix waarvan je ook bv redvelvet cupcakes mee maakt?

En weet iemand hoeveel cakebeslag ik dan nodig heb voor drie 12cm blanda's.

En de laatste vraag, zou ik ze morgen al kunnen bakken en dan tot donderdag in kunnen vriezen?

Groetjes Cyrina

35

:think: ga je de ronding van die onderste blanda eraf halen en daar de zijkanten mee opvullen dan?
Ik denk dat cake in ieder geval steviger is en ook voor het snijden van de oortjes is biscuit niet echt geschikt...

Denk niet dat stutten nodig is bij cake, bij biscuit... :think:  ach nee, zo klein, denk het niet :nooo , maar weet het niet zeker...

Nu/morgen bakken en invriezen kan prima :Y

In een Banda12 gaat een halve liter; in mijn cakeblik 2 liter, dusssss in 3 blanda's gaat 3/4 cake  :)  Kan met hetzelfde beslag als je altijd gewend bent :Y

Dank je voor je snelle reactie.

Ik bedoelde meer of ik de cake kan vullen zoals je normaal ook met een biscuit zou doen.

Het was ook de bedoeling om hem van cake te maken i.p.v biscuit

Ik wil drie boltaartjes bakken twee op elkaar voor het lijfje en hoofdje.

En dan de derde kan ik gebruiken om oortjes uit te snijden.

Dank je ik ga het proberen.

37

Alweer een mooie uil  :thumb:

Mocht je nog eens 1 maken... zou je dan stap voor stap foto's willen maken voor een how-to?
Ik kreeg ook de vraag voor een leuke uil taart en ben niet altijd even handig qua snijden ;)

38

Geweldig uiltje!

Ik waag me nog niet aan 3D hoor.

(weet ook nooit wat handiger is,

eerst de cake in vorm snijden en dan vullen,
of eerst vullen, en dan in vorm snijden...)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

39

Heel mooi geworden. Deze ga ik onthouden als 't voor jou ok is  :Y

40 Laatst bewerkt door Carien (03-02-2013 21:28)

vlinderhondjes schreef:

... Ik bedoelde meer of ik de cake kan vullen zoals je normaal ook met een biscuit zou doen.

Cake is machtiger dan biscuit, omdat er al boter in zit. Ik doe meestal jam of lemon curd in cake, evt laagje chocola  O-)

Doordat die lagen niet zo dik zijn, kun je eerst vullen en dan snijden, maar ook eerst snijden en dan vullen.
Bij dikkere vullinglagen, zoals in biscuit, moet je haast wel eerst vullen, omdat je model anders veranderd. Je moet dan dus wel stevige vullingen gebruiken :)

Ik ben van plan hem inderdaad met lemon curd te te vullen en evt met swiss merenque botercreme met citroensmaak.

Aangezien ik ook een grote taart ga maken en ik wil graag dezelfde vullingen gebruiken. En aangezien ik hem met fondant ga bekleden en het een vulling moet zijn die buiten de koelkast houdbaar is, leek me dit een lekkere frisse vulling als tegen hanger voor de zoete fondant.

42

ja, ik doe mee met het verzoek tot how to! hij is echt super leuk!

43

klinkt prima Vlinderhondjes :Y  :thumb: