1

Onderwerp: welke maatcombinatie stapeltaart?

Hallo,
Binnenkort ga ik een eerste stapeltaartje maken voor het huwelijksjubileum van mijn ouders. Nou heb ik 2 springvormen: een 24 en een 20 cm doorsnee. Kan ik deze beiden gebruiken, of is het beter dat ik een van beiden gebruik en er een andere maat bij koop. Zodat de verhoudingen beter zijn. bijv. 20 en ?? of 24 en ??
Hoeveel rand van de onderste taart is gewenst als het 2e taartje er bovenop staat?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: welke maatcombinatie stapeltaart?

ik zelf doe altijd bv 30-25-20
dus laat het 5 cm kleiner zijn
zo heb je een mooie rand van 2.5 cm
bij 24-en 20 heb je een rand van 2 iets kleiner maar denk dat het ook wel gaat hoor

http://www.facebook.com/pages/Taarten-v … 7154656871

3

Ik heb ook altijd een verschil van 5 cm in bakblik. 20 en 24 kan ook nog wel  :Y

4

Ik vind 5 cm tussen de vormen het mooist. Als je 20 24 doet zou ik er voor kiezen om de 20 niet precies in het midden op de 24 te zetten maar iets meer naar de zijkant.

Toen ik taart vormen ging aanschaffen heb ik ook staan passen en meten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 15/22,5/30 cm (dus 7,5 cm verschil tussen elke laag) en ik ben er echt tevreden over! Het is heel mooi verdeeld. En de 15 cm aan de bovenkant is precies groot genoeg op nog wat leuks op te zetten.

perfectionist in hart en nieren. vermoeiend!!

6

dank jullie wel voor jullie reacties, Wel leuk dat ik heel verschillende tips en reacties gekregen heb, dan kan ik nog eens wat dingen uitproberen...
Zodra ik mijn taartje klaar heb, komt ie in de parade!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!