1

Onderwerp: hulp gevraagt bij planning cakepops

Hallo,

De titel zegt het eigenlijk al.
Ik zou graag jullie hulp willen bij de planning van mijn cakepops.
Dit voor mij de eerste keer dat ik cakepops maak vanuit de vriezer. (misschien van te voren over na moeten denken hihi)

Ik heb een grote voorraad cakepops in de vriezer liggen. Zowel gevult als plain. Er zit een slagroom in degene die gevult zijn.

Nu wil ik voor zondag een mix maken van gevulde en niet gevulde pops.

Ik weet alleen niet wanneer ik ze uit de vriezer moet halen en verder decoreren. Kan ik ze bevroren decoreren, of moeten ze eerst ontdooien.

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen.

2

Re: hulp gevraagt bij planning cakepops

Bevroren decoreren gaat 'm niet worden. De cake is dan veel te koud en de chocolade gaat dan barsten.....

Weet ook niet hoe de slagroom zich zal houden. Hoe heb je ze gevuld?

3

Bevroren decoreren is zelfs gemakkelijker :thumb:

Tenminste ooit met soesjes uit de diepvries gedaan. Dippen in de chocolade, vervolgens muisjes erop (was voor de kraamvisite) en gelijk weer de vriezer in. Het was namelijk nog niet ontdooid :thumb: Werkte superhandig en snel.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

Annekehil schreef:

Bevroren decoreren gaat 'm niet worden. De cake is dan veel te koud en de chocolade gaat dan barsten.....

Weet ook niet hoe de slagroom zich zal houden. Hoe heb je ze gevuld?

Het is het mengsel slagroom kloppudding van dr oetker. Is heel stevig en gaat heel goed in de vriezer. Ik heb bolletjes van biscuit gemaakt en die met een spuitmondje gevult.

Maar dan zou ik ze dus morgen middag uit de vriezer moeten halen om ze zondag ochtend te versieren?

Zonneschijn schreef:

Bevroren decoreren is zelfs gemakkelijker :thumb:

Tenminste ooit met soesjes uit de diepvries gedaan. Dippen in de chocolade, vervolgens muisjes erop (was voor de kraamvisite) en gelijk weer de vriezer in. Het was namelijk nog niet ontdooid :thumb: Werkte superhandig en snel.

In mijn geval zouden ze dan niet meer terug gaan de vriezer in. dus ontdooien ze eigenlijk op het moment dat de chocolade hard zou moeten worden. Kan dat dan nog steeds?

6

Zou ze inderdaad zaterdag uit de vriezer halen en in de koelkast leggen om te ontdooien.

Wat ik zelf dan doe als ze uit de koelkast komen, is het stokje door de choco halen en in de bal stoppen. Na ca. 5 minuten zijn de ballen nog steeds stevig genoeg maar is de grootste kou eruit en kan je ze prima door de choco halen. Mochten ze toch gaan barsten dan kan je een barst prima opvullen met een kwastje choco  ;)

Bedankt voor de tip!