1

Onderwerp: Hoe lang kan je een afgewerkte taart in de frigo bewaren?

Hey,

ik moet voor zondag een aantal taarten af hebben voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje, maar ik kom een beetje in tijdsnood, ik vroeg me dus af, hoe lang ik een afgesmeerde, gevulde en beklede taart in de frigo mag bewaren.

In het onderste deel zit frambozenbavarois en vers fruit (kiwi), afgesmeerd met botercreme en bekleed met fondant.

In de bovenste laag zit een pralinémousse (met patisserieroom en slagroom) ook afgesmeerd met botercreme en bekleed met fondant.

Ik moet zeggen als ik vandaag of morgen niet mag beginnen vullen ga ik echt wel panikeren  :s

Alvast beankt voor het lezen en de tips

2

Re: Hoe lang kan je een afgewerkte taart in de frigo bewaren?

Voor eigen gebruik wel een paar dagen, mits een goed houdbare vulling gebruikt wordt. Een taart gevuld met bavarois en slagroom zou ik niet langer dan een dag bewaren, maar misschien ben ik dan te voorzichtig....

3

Idd en zeker niet met vers fruit

4

fruitcake schreef:

Voor eigen gebruik wel een paar dagen, mits een goed houdbare vulling gebruikt wordt. Een taart gevuld met bavarois en slagroom zou ik niet langer dan een dag bewaren, maar misschien ben ik dan te voorzichtig....

Nee hoor, zou ik ook zéker niet doen..... misschien kan/moet je je plannen aanpassen? Minder taart, andere taart?  :think:

5

De enzymen in verse kiwi breken de gelatine in de bavarois af, dus die combi zou ik een dag van tevoren nog niet eens maken...
De remedie daartegen is de kiwi even blancheren!

Maar morgen taarten al maken, en dan zeker met zulke vullingen.....  :nooo
Zo oud zou je ze van de bakker toch ook niet meer lekker vinden???

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

alle decoraties van te voren afmaken, fondant/marsepein van te voren kleuren en avond van te voren vullen en bekleden en afmaken

Ik maak taarten als hobby naast mijn full time baan, maar maak het altijd de avond te voren, en de decoraties waar mogelijk van te voren, deze bewaar ik dan in plastic.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Allemaal bedankt voor de vele reacties,

De droge biscuit kan ik toch wel even bewaren buiten de diepvriezer hoop ik, ik heb de biscuits gisteren gebakken, en mooi ingepakt in vershoudfolie om uitdrogen te voorkomen.

ik heb nog niets gevuld, en ga het idd pas morgenavond doen, of zaterdagochtend, maar de bavarois moet wel de tijd hebben om op te stijven hé. Anders kan ik ze niet afsmeren.

8

Bij bavarois maak ik dijkjes, dan kun je in een keer doorwerken :)

Morgenavond beginnen levert wel een lekkere taart op voor zondag. Succes en feest ze!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Miss Pebble schreef:

Bij bavarois maak ik dijkjes, dan kun je in een keer doorwerken :)

Morgenavond beginnen levert wel een lekkere taart op voor zondag. Succes en feest ze!

Dank je, als alles lukt post ik wel enkele fotootjes  :P