1

Onderwerp: hoe chocolade botercreme maken?

hallo allemaal,

ik ga morgen voor de eerste keer de after eight vulling met chocolade botercreme maken.nu lukt de after eight vulling,tot nu toe,erg goed.maar hoe kan ik het beste de chocolade botercreme maken?

alvast bedankt

groetjes kim

2

Re: hoe chocolade botercreme maken?

Ik heb vandaag overheerlijke chocolade botercreme gemaakt door bij de 1:1 botercreme afgekoelde gesmolten pure chocolade te doen. 2 100 gram repen bij 250 boter en 250 gram poedersuiker.  :9

3

bedankt voor je rectie.dus dan maak ik 250 gram botercreme en daar doe ik dan 1 reep chocolade bij van 200 gram?

4 Laatst bewerkt door annick67 (31-01-2013 22:24)

kimvw schreef:

bedankt voor je rectie.dus dan maak ik 250 gram botercreme en daar doe ik dan 1 reep chocolade bij van 200 gram?

Zo lees ik het ook...... maar wél gesmolten en afgekoeld.

Komt goed uit, ik ga dit morgen ook eens proberen.

5

Bijna goed: 250 gram boter + 250 poedersuiker + 200 gram gesmolten afgekoelde (maar nog wel vloeibare) chocolade  ;)  Dus dat is 500 gram botercreme, even voor de duidelijkheid....

6

Ik heb hetzelfde gedaan met Nutella erdoor, dat is ook zooooooo lekker! (200 gram Nutella)

7

Ik doe cacaopoeder door de bc (mix). Gewoon beetje bij beetje totdat je 'm lekker vindt

8

Tamataartje schreef:

Bijna goed: 250 gram boter + 250 poedersuiker + 200 gram gesmolten afgekoelde (maar nog wel vloeibare) chocolade  ;)  Dus dat is 500 gram botercreme, even voor de duidelijkheid....

Je hebt gelijk, ik las het ook zo maar ergens tussen het lezen en typen raakten mijn vingers tijdelijk de weg kwijt, geloof ik....  :+

Ik ben benieuwd, klinkt lekker!  :9

9

Ik gebruik soms nutella maar dan heb je meer choco hazelnoot, wat ook super lekker is, is de hele pure chocolade van de Aldi gebruiken van 82% , en als je van een tic houdt is een scheutje rum of rum smaak super lekker!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

10

ideeen genoeg!!ik kan weer even verder.
bedankt allemaal :thumb:

Tamataartje schreef:

Ik heb vandaag overheerlijke chocolade botercreme gemaakt door bij de 1:1 botercreme afgekoelde gesmolten pure chocolade te doen. 2 100 gram repen bij 250 boter en 250 gram poedersuiker.  :9

dat telt in mijn hoofd op tot 250 + 250 + 200 = 700g chocoladebotercreme, of ben ik nou gek. of bedoel je 250 g botercreme (van 125g boter + 125 g suiker) en dan 200 g chocolade erbij? (=450g ;-))

12

Eva je telt iets te enthousiast...... we hadden het over 250gram roomboter + 250gram suikerbakkerspoeder = 500gram botercrème. Dát dient als basis'gewicht' voor de 200gram gesmolten en chocolade...... snap je?

Uiteindelijk is het met deze gewichten/hoeveelheden 700 gram maar als basis voor de te gebruiken hoeveelheid chocolade is het gewicht van de botercrème.....

13

ik ga het ook proberen met witte chocolade :D

14

ik ga het ook proberen met witte chocolade :D

15

Fijn dit topic! Ik wilde net de vraag stellen hoe ik het beste witte chocolade creme kon maken..  :D

16

annick67 schreef:

Eva je telt iets te enthousiast...... we hadden het over 250gram roomboter + 250gram suikerbakkerspoeder = 500gram botercrème. Dát dient als basis'gewicht' voor de 200gram gesmolten en chocolade...... snap je?

Uiteindelijk is het met deze gewichten/hoeveelheden 700 gram maar als basis voor de te gebruiken hoeveelheid chocolade is het gewicht van de botercrème.....

Thanks annick  ;)

Met witte chocolade is het ook heerlijk, dat heb ik vorige week gemaakt. 200 gram witte chocolade door 500 gram botercreme  :Y