1

Onderwerp: Tremperen & Botercreme vraag

Hallo dames en natuurlijk heren

Ik zit met 2 vragen:

Moet je altijd tremperen op taart?? Ik snap nog steeds niet wat dat nou precies doel is van tremperen na hoop te lezen....

Botercreme ga ik vandaag voor zoveelste poging opnieuw proeberen. Alleen ik moet dan bewaren voor volgende week vrijdag als goed gelukt is. Hoe doe ik dat beste?? In koelkast of buiten koelkast of vriezer??? Ik zie door de vele verhaal ffe niet meer zitten hoe en wat?

Hopelijk is er iemand die gewoon in Jip Janneke taal kan uitleggen??? Mijn dank is groot

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2

Re: Tremperen & Botercreme vraag

tremperen is om de biscuit minder droog te maken en om er evt. een lekker smaakje aan te geven. het is niet altijd nodig, maar wel als je jebiscuit te droog vindt.

botercreme kan je in de koelkast wel een week bewaren. zet het dan wel minstens een paar uur van te voren er weer uit zodat het op kamertemperatuur kan komen, anders is het te hard om te smeren.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Oke dus kan ik eventueel doen met suikerstroop die ik bij xenox vandaan had... Heb in aardbei, mojito en paar ander smaken.. is soort suikerstroop.

Botercreme afdekken neem ik aan in bakje?? het is idd voor afsmeren van taart want de vulling word 2x laags aarbeijam (kinderfeest)

4

Cupla, ik trempeer ook wel met vruchtensap uit een pakje van de (klein)kinderen, voor volwassenen soms ook een lekker drankje wat past bij de vulling. Ik gebruik vaak een flesje met zo'n sportdopje dan kun je de vloeistof wat makkelijker over de taartdelen uitsprenkelen.

De botercreme kun je idd goed in de koelkast bewaren in een afgesloten bakje, ik zet de bak voor gebruik altijd even in de magnetron (niet TE heet) zodat het veel makkelijker uit te smeren is.

5

@ hilda55 bedankt voor antwoord.

Ik ga vanavond maken en ben benieuwd of me nu wel lukt. Poging nr weet ik veel hoeveel....

Blijkbaar moet kenwood langer mixen dan kitchenaid dus ga vanaaf langer doen dan 10 min...