1

Onderwerp: [FEEDBACK aub!] mijn eerste taartjes

hoi allemaal,
weer 1tje die toch wel een btje verslaafd begint te raken. Dit zijn mijn eerste "echte" taartjes. Heb wel vaker taartjes gebakken, maar nog nooit bekleed met fondant/marsepein. pfff best moeilijk, maar oefening baart kunst. Ik had de eerste keer wat problemen met mijn bakvorm. Ik kreeg mn biscuit er niet uit. Uiteindelijk met bakspray en 2 stroken bakpapier geprobeerd en gelukkig kwam het er heel uit. MAAR op de plekken waar het bakpapier zat, was het iets afgebroken vandaar de "deuken". volgende keer zonder het bakpapier proberen. En het fondant wat ik heb gebruikt scheurde heel snel, maar goed ik ga nu de fondant van pettinice proberen, hoop dat het daarmee beter gaat. Heeeel verhaal :rolleyes: SORRY! feedback en tips zijn altijd welkom. Daar leer ik weer wat van. :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYQ4K6GQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQKSUKMI.jpg

groetjes,
latoya

2

Re: [FEEDBACK aub!] mijn eerste taartjes

zeker die 2e is al wel heel grappig..met het vlindertje.
Ik denk alleen dat ik zelf iets meer kleur gebruikt zou hebben, bjvoorbeeld bij de bloemetjes...
Maar voor de eerste fondanttaartjes is het een goed begin...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

Goed begin :thumb:  misschien de volgende keer wat meer kleur gebruiken en een leuke taartplateau, van een plankje bekleed met cadeaupapier en celofaan :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

Ik zeg: petje af.
Ik vind je eerste taarten al mooi strak bekleed.
Heb je je bakvorm ingevet voor het bakken? Als t al eens voorkomt dat ie niet helemaal los wil komen, ga ik even met een mes langs de randen. Misschien dat dat helpt?
Als je deukjes hebt in je biscuit, kan je die opvullen door strak af te smeren met bijvoorbeeld botercreme (1:1)
Taart in de koelkast laten opstijven en dan bekleden. (En inderdaad..het merk fondant maakt verschil..zowel in smaak als in afwerking). Met de smoothers strak maken en voilà: een strakke taart!   :Y

Maar nogmaals: al erg goed gedaan! En lekker doorgaan  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Erg goed gedaan hoor!

6 Laatst bewerkt door luv2bake89 (30-01-2013 22:15)

Dank jullie wel en ook voor de tips. Ga ik de volgende zeker toepassen.
Ik had alleen rode en groene fondant, dus heb dat maar eerst opgemaakt :p
@Ell&: ik had mn bakvorm eerst met boter ingevet, dat was een ramp. 2e keer met boter ingevet en een beetje bloem eroverheen gestrooid, dat ging ook niet goed. 3e keer met bakspray en het kwam er gelukkig goed uit. Dus ik hou het voortaan bij bakspray!

7

|Deze zijn al goed gelukt hoor!! Leuk!! Op naar de volgende taart met vrolijke kleuren en die niet aan het bakblik plakt! :thumb:

8

Dank je wel! :)

9 Laatst bewerkt door Rumy (02-02-2013 10:45)

Nou, ik vind ze super strak hoor! Mijn eerste taartjes waren rampzalig, en zeker niet het publiceren waard haha!  :+

Ik gebruik altijd bakspray EN bakpapier (bakpapier heb ik sowieso nodig om mijn springvorm te verhogen). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou durven zonder bakpapier! Wat het scheuren betreft: was je fondant goed doorgekneed? Kan inderdaad ook aan het fondant zelf liggen.

Pettinice is heerlijk om mee te werken, gebruik ik ook.

Mijn complimenten hoor! Mijn eerste taartjes waren niet zo strak...die met de vlinder vind ik erg leuk! Ga zo door :Y

De aanhouder wint!

11

dank jullie wel! :o
@ Rumy: fondant had ik goed doorgekneed. Denk dat het aan de fondant zelf ligt. Ik ga snel aan de slag met de fondant van pettinice. Ik heb er vertrouwen in. En goede ervaringen over gelezen. :thumb: