1

Onderwerp: verschil tussen icing en royal icing? Dringende vraag

Hallo

Ik heb het boek van de koekenbakkers en las dat er verschil is tussen icing en royal icing. Maar ik heb nu in de Aveve (Belgie) een doos gekocht en dat heet icing poeder (ingred. suiker en glucosestroop) de bereiding is 100gr poeder mengen met 10ml water. Maar is dat dan ook royal icing?
Ik heb koekjes die ik als voorbeeld wil maken voor klanten enkel om te tonen niet om te eten, zou dit een verschil zijn tussen icing en royal icing? Ik weet het niet((((

Ik heb net de ingred. besteld via onze sponsor hier (recept van het koekboek) maar zou graag deze middag al eens gaan uittesten vandaar de vraag! Het is dus om foto's te gaan maken en die door te mailen, niks proeven! Maar wil weten of het effect ook hetzelfde gaat zijn.

Alvast bedankt
Fanny

2

Re: verschil tussen icing en royal icing? Dringende vraag

Icing is een verzamelnaam voor allerlei soorten glazuur, waaronder royal icing. Ik denk niet dat je royal icing hebt gekocht, want daar gaat ook eiwit(poeder) in om het te laten uitharden. Een mengsel van suiker en water is gewoon waterglazuur en dat wordt volgens mij niet zo snel hard. Ik denk dat je het kunt oplossen door het recept hiernaast te nemen (bij recepten en dan bekleden en dan royal icing klikken) met eiwit, water en jouw doos. Dan maak je royal icing.
Let wel dat royal icing enkele uren moet drogen voor het hard is, ik weet niet of je dat haalt als je de koekjes snel nodig hebt en je het voor het eerst gaat maken...

Tieneke

3

Bedankt Tieneke

Dan zou ik best wachten tot taartenshop mijn bestelling heeft afgeleverd. Want dat heb ik niet staan((((
Ik ga het niet riskeren om dan eraan te beginnen en zien dat het op niks trekt, beter direct goed werken he))))
Wij hebben hier geen zaak die eiwitpoeder verkoopt dus ik zal geduld moeten hebben!!!

Bedankt voor de tip
Fanny

4

De andere (of 1 van de andere  ;) ) icing heet buttercream icing. Wordt gemaakt met plantaardig vet zoals bijvoorbeeld Crisco. Hardt niet uit, goed opletten dus......

Succes!