1

Onderwerp: Domme vragen bestaan niet, of toch wel??

Ik maak niet veel taarten (zeg maar weinig vergeleken bij vele van jullie  :) ) alleen als mijn kindjes jarig zijn, dus 2x per jaar + nog 2 bij gelegenheid. Maar omdat ik het leuk vind als de taart op tafel kan blijven staan gebruik ik altijd de daarbij behorende vullingen bij. Nu lees ik hier dat veel mensen ook de vullingen gebruiken die niet buiten de koelkast kunnen.
Dan vraag ik mij af, hoe doen jullie dat? De taart vlak van tevoren eruit? Maar dan gaat hij toch zweten? En na het aansnijden weer terug in de koelkast? Ik vind het zo zonde om die mooie taart te verstoppen in de koelkast. Waar geven jullie zelf de voorkeur aan?
Bij welke vullingen moet ik een extra boterdijkje spuiten? (alleen de vochtige?)
  :o  :o  :o
Groetjes en alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2

Re: Domme vragen bestaan niet, of toch wel??

Tja, ik laat de taart gewoon staan hoor. Niet in de volle zon natuurlijk, maar zolang het bezoek nog binnendruppelt ook niet steeds in de koelkast. Zo snel bederft het niet hoor, zelfs met slagroom erin, en het is inderdaad een mooi gezicht: taart op tafel.
Dijkjes spuiten doe ik ook nooit. Ik blijf gewoon een eindje van de rand weg met vullen en bij het afsmeren gaat hij wel dicht, zonder dat je een hap boter naar binnen moet werken aan het eind van je punt.

Zijn echt geen domme vragen hoor!

Tieneke

3

Vragen zijn er tenslotte om te stellen vind ik.

Ik had hem aangeklikt omdat ik er ook wel benieuwd naar was.
Op een gegeven moment moet je ook hapjes gaan maken en staat de koelkast vol.

Dus waar laat je de taart!!
Prima oplossing.

4

Bij mij gaat de taart een uurtje voor aansnijden op tafel. Als koffietijd voorbij is doe ik de resterende taart meestal gelijk in de vriezer.
Moet wel zeggen dat ik meestal vul met botercrème (met verschillende smaakjes, vruchten)