1

Onderwerp: Vraag m.b.t. Taart

Ik moet voor zondag 10 februari een taart maken.

Nu wil ik een biscuit maken bestaande uit verschillende kleuren laagjes.

Nu zit ik er aan te denken om de taart morgenavond te bakken. De dag erna te vullen.
Met mascarpone gemengd met poedersuiker en bastognekoekkruimels er door en een laaf frambozenbotercreme.

Afsmeren wil met chocoladegenache.

Kan ik de taart alvast maken, zonder af te smeren, en deze invriezen? Dat ik hem dan de zaterdag uit de vriezer haal en hem zondagmorgen afsmeer met genache??

Is dat mogelijk?

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

2

Re: Vraag m.b.t. Taart

ik snap niet waarom je hem zo lang vantevoren wil maken, daar wordt ie echt niet lekkerder op.
en als je m al invriest zou ik m iig afsmeren om zoveel mogelijk te voorkomen dat ie uitdroogt.

maar ik zou gewoon lekker die zaterdag maken

3

10 dagen valt toch wel mee?
Ik heb de aankomende dagen niet veel tijd dus van daar.

4

10 dagen is bijna 2 weken, als je geen tijd hebt moet je of tijd maken of gewoon accepteren dat je het niet kan doen, je wilt mensen toch iets lekker vers geven?

5

Technisch gezien is het mogelijk maar ben inderdaad bang vor uitdrogen. Toch vind ik dat als het voor een ander is je niet zomaar taart kan invriezen en hem dan als vers afleveren. Ik zou in elk geval overleggen want zelf zou ik ook een verse taart verwachten... Als klant het oké vind dan lijkt het me prima toch.
Uiteindelijk moeten zij hem immers opeten...

6 Laatst bewerkt door Tigger (29-01-2013 15:28)

Het is niet voor een klant, voor mijn nichtje die 7 wordt. Dus ik eet er zelf ook van :-)

En mijn bruidstaart was na een jaar nog steeds heerlijk hoor  :lol:

7

Ik zou dan de biscuits meteen dezelfde dag vullen ipv een dag ertussen... Vullen kost toch niet zoveel extra tijd als je niet gaat afsmeren? Dan alles invriezen en afsmeren wanneer jij dat dan wilt met ganache. Als je echt niet anders kan zou ik het warme biscuit in een plastic zak doen en goed dichtmaken en dan een dag laten liggen. Dan droogt hij tenminste niet uit door de condens in de zak.

Gewoon je eigen gevoel volgen. Zoveel meningen altijd over dit onderwerp. Maar hij zal echt niet vergaan ofzo, dus het kan best.

8

Alles zal droog gaan worden. Ik zou de taart dezelfde dag maken
en anders niet aan beginnen.
Als je geen tijd hebt kun je beter een taart uit de winkel kopen.

Een (bruids)taart van een jaar oud begin ik ook niet aan.
Na 2 maand vriezer, gaat het hier zo de prullenbak in.

9

Ik heb laatstmijn biscuit twee weken ingevroren bewaard (had teveel biscuit gemaakt en dus twee taarten gebakken) gewoon goed af laten koelen, in een diepvriesvak gedaan, lucht eruit gezogen, toen een tweede zak voor de zekerheid.
Na twee weken pas gevuld, afgesmeerd en bekleed, mijn man en ik proefden geen verschil met die van twee weken ervoor die vers was.... Als de zak goed luchtdicht is droogt hij echt niet zomaar uit.

Ik heb hem wel laten ontdooien in de dichte zak (nacht in de koelkast)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

10

Er is echt niks mis met invriezen van biscuit. Maar ik denk wel dat ik hem òf helemaal af zou maken en dan in één keer in zou vriezen, òf alleen het kapsel en dan op de dag dat je hem ontdooit, ook laten vullen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag