1

Onderwerp: Taart ter ere van een overleden persoon

De man van mijn lieve collegaatje is afgelopen weekend na een lang ziekbed toch nog wel plotseling overleden.
Aankomend weekend zou hij jarig zijn, en voor zijn overlijden vroeg mijn collega of ik een taartje wilde maken voor zijn verjaardag.

Nadat hij overleden was, gaf ze aan dat ze toch nog graag een taartje wilde hebben, om toch nog stil te staan bij zijn verjaardag en hem te eren om wie hij was.

Ik vind dit best moeilijk, want heb eigenlijk geen idee wat voor taartje ik nu moet maken.
Het kan natuurlijk geen feestelijk verjaardagstaartje worden, maar ik wil ook geen enorm sober taartje, want zo was haar man zelf ook niet.

Iemand een idee hoe ik toch een waardig taartje kan maken?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Taart ter ere van een overleden persoon

Pff dat is inderdaad een uitdaging..... Weet je zijn lievelingskleuren? Dan heb je al een uitgangspunt. Ik geloof dat ik iets rustigs zou doen, misschien met een streeppatroon en een eenvoudige bloem....

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

Ik vind het wel een mooi idee... een rouwtaart i.p.v. een trouwtaart.
Heb ooit een taart voor iemand gemaakt in het wit, met witte rozen, zilverparels en een patroon in de fondant aan zijkant.
Was een ingetogen (winters) taartje waar betrokkene erg blij mee was (haar vader was net overleden)

Wat zou je maken als hij nog zou leven?
Vind het een moeilijke opdracht maar jij kunt er vast iets moois en ingetogens van maken!

5

Ik dacht zelf aan een wit taartje met aan de zijkant zon ruit patroon met zilverpareltjes,
Bovenop een bloem, weet nog niet welke kleur en er op
'Forever in your heart'

Zou dat wat zijn?

Mooi !!!

7

Lejow schreef:

Ik dacht zelf aan een wit taartje met aan de zijkant zon ruit patroon met zilverpareltjes,
'Forever in your heart'

Zou dat wat zijn?

Jij kent ze het bese maar ik vind het heel 'gepast'!

Kan je misschien  een tekst of afbeelding van de rouwkaart op de taart verwerken?

Life is what you bake it.

9

moeilijk! ik zit een beetje in dezelfde situatie als jij, dus lees even mee :)

Lejow schreef:

'Forever in your heart'

Zou dat wat zijn?

Wat een pracht idee!

11

mooi idee,

zelf kocht ik op de geboorte dag van mijn man altijd zijn lievelings taart of koek slagroomtaart en gevulde koek.
afgelopen jaar heb ik op de sterf dag bol taartje met schelpen gemaakt
omdat  hij van zee, strand en wind hield, en nu daar aan het uitwaaien is.
Ik zou de taart eenvoudig houden, en wat dichts bij hem past en zijn nabestaanden. maar heeft je collega mischien zelf een idee.

12

Op de rouwkaart stond dat hij van gekleurde bloemen hield, dus daar ga ik wat mee doen denk ik.
Verder is het ook maar een 16 cm taartje, dus het moet niet te druk worden. Ik hou het denk ik bij één mooie grote roos.