1

Onderwerp: Boltaartje - Roze wit paars met vlinders

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/483123_10200482245125377_1606144307_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/379604_10200482245245380_2052800626_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/46773_10200482245325382_800226971_n.jpg

Gevuld met botercreme en jam.

Is m'n 3e taartje en eerste boltaartje, had allemaal restjes fondant over en leuk me leuk om is te marmeren.
Vlinderuitstekers ook pas gekocht, simpel maar toch leuk.

De brede roze rand zit erop omdat het fondant scheurde... Gelukkig aan de onderkant!

2

Re: Boltaartje - Roze wit paars met vlinders

Hij ziet er leuk uit! Ik vind dat gemarmerde ook altijd een leuk effect hebben.  :Y

3

Mooie taart, netjes afgewerkt !

Groetjes, Conny

4

Tip voor het scheuren:
als je gaat marmeren kun je natuurlijk niet lang genoeg door blijven kneden omdat het anders één kleur wordt, maar het is wel nodig om je fondant/marsepein soepel te maken zodat het niet scheurt. Oplossing is de afzonderlijke kleuren voordat je gaat marmeren heel goed door te kneden, dat ze lekker zacht en soepel zijn. Dan door elkaar marmeren en meteen daarna uitrollen en de taart bekleden. Dan heb je geen last meer van scheuren  :D

En tip voor de vlinders:
Zijn supermooie plungers  he. Leuk is het om ze een dag van tevoren te maken en ze dan te laten drogen in een V-vorm. Op die manier krijg je 3d vlinders die omhoog staan. Als je een impressie wilt moet je maar even zoeken op het forum, dan kom je vanzelf zulke vlindertjes tegen.

En hoe komt het trouwens dat je in het midden een soort streep hebt lopen? wat is dat?

Taartgroetjes Nicjebeer

5 Laatst bewerkt door Mirkja (27-01-2013 19:42)

Bedankt voor de tips, ga beiden zeker proberen!

Ow en snuffelen op dit forum doe ik al heeeeeeel veel haha  :Y

De streep in het midden komt omdat ik me fondant aan het uitrollen was op 2 matjes en ze dus niet helemaal goed tegen elkaar aanlagen... Zag het dus pas toen ik m'n fondant op ging tillen en dacht toen, ik vind het wel prima, hij is toch voor mezelf :)

Zo lekker een bakkie koffie met een puntje van m'n eigen taart :D

6

oowh zo, ik dacht al heeft ze de vorm er over heen gezet om hem extra strak te krijgen oid...maar het is een overlapping.
wat ook leuk is met vlindertjes is dat je een stukje ijzerdraad oid tussen het bolletje en vlinder doet dan lijkt t op voelsprieten, oei is dit wel duidelijk?  :think:

Taart Smakelijk is de naam

7

Ow haha ja ik zat al te kijken hoe krijgt ze dat nou voor elkaar. Ik gebruik de bureau mat van ikea, ideaal dat ding en groot genoeg.
En met snuffelen bedoelde ik alleen voor die vlinders hoor! Bedoelde er verder niks mee hè :)

Ik moet ook eens gewoon een taart voor mezelf maken, doe ik echt nooit haha

8

Hij is leuk geworden!

9

Heeel Mooi!

www.thesweetbakery.nl
-online webshop voor de productie van taarten en taartdecoraties-