1

Onderwerp: Taart voor de boekpresentatie van "Denken in Beelden"

Ik ben supertrots op mijn lieve vriendin die vandaag het eerste exemplaar van haar boek in ontvangst mocht nemen.
Natuurlijk wilde ik voor deze gelegenheid graag een taart maken!

In het boek staan veel simpele illustraties die ik uit de hand heb geschilderd op de taart. Ik kan totaal niet tekenen, maar dit was nog wel te doen... Hij moest vooral vrolijk worden  :)

Helaas niet zo strak als ik had bedacht. Omdat ik niet meer tevreden was over de fondant die ik al een tijd gebruikte, ben ik een beetje aan het experimenteren geslagen. En ik blijf nog even verder zoeken  ;)

Maar de reactie van haar deed meer dan 1000 woorden en we hebben genoten vanmiddag  :thumb:
De foto is niet echt scherp, van de week krijg ik de foto's van de fotograaf binnen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8YM7KIW-D.jpg

2

Re: Taart voor de boekpresentatie van "Denken in Beelden"

Mooi zeg, dat heb je ontzettend leuk getekend! Lief van je.

Tieneke

3

Wat leuk gedaan! Welke fondant heb je allemaal uitgeprobeerd? Ik ben zelf erg tevreden met Bakels, maar ik neem aan dat je die al geprobeerd hebt?

4

mooie taart! hier ook bakels, vind m alleen niet zo lekker maar werkt goed...die geur staat me niet zo aan maar vindt fondant gewoon fijner werken dan marsepein das zo'n kleefzootje

Taart Smakelijk is de naam

5

Wat een leuke gelegenheid, daar past zeker een mooie taart bij, dat is gelukt hoor!

Dank jullie wel  :)

Ik heb heel lan in2bake gebruikt, maar die vond ik wat taai en stug worden. Ik had ook veel last van scheurtjes als ik het gekleurd had en vaak harde brokjes in een nieuwe emmer. 2 maanden geleden heb ik besloten om na mijn voorraad eens verder te kijken. Bakels had ik voorheen, misschien weer eens proberen. Ik heb de fondat van de Sligro al geprobeerd en ik kreeg wel goede reacties terug over de smaak en op zich prima mee te werken. Ik had nu weer eens SatinIce gebruikt, maar dat is niet compatible met mij  :s  Eerstvolgende keer ga ik de covapaste gebruiken die ik bij The Little Cakeshop heb gekocht.