1

Onderwerp: biscuit vergelijkend warenonderzoek

oke ik blijf onderzoekjes doen

nu weer over biscuit (naturel)
welk merk gebruiken jullie
wat vinden jullie van de smaak (zoet , flets, neutraal, muf)
hoe komt het omhoog ?
klopt de receptuur op de verpakking

termen als lekker en goed zeggen niet echt veel omdat lekker een persoonlijke smaak is

probeer aub een objectief oordeel te geven

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

2

Re: biscuit vergelijkend warenonderzoek

lees mee

3

Ik gebruik altijd de biscuitmix van onze ambachtelijke molen hier in Vlaardingen.

Receptuur klopt perfect en altijd een mooi luchtig resultaat. Het recept gaat uit van een hoogte van 5 cm dus ik gebruik altijd iets meer. De smaak van het biscuit zonder toegevoegde smaakstof is mild zoet zodat je er perfect nog een zoete vulling bij kan doen.

Ik de fc-mix. Ik doe er altijd een zakje vanille-bourbonsuiker doorheen.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Ik maak het zelf volgens het recept van basisbiscuit 1 van de site. Het is makkelijk en het smaakt goed en ik zou niet weten waarom ik een mix moet kopen. Dus voorlopig blijf ik deze methode gebruiken

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

6

bouwhuismix gebruik ik.
recept op de verpakking klopt wel, maar ik gebruik meer omdat ik nou eenmaal 10 cm hoge pannen heb.
(chocoladebiscuit moet je trouwens echt veel meer van gebruiken!)
kont netjes omhoog, is luchtig. nog beter te verwerken na een vriezerbeurtje. smaakt goed, gewoon neutraal met iets zoets zoals het hoort.

Ik maak het biscuit volgens recept basisbiscuit. Heerlijk , lekker luchtig en niet te moeilijk.
Als je de over verwarmd op 140 15 min bakken, dan 15 min 160 en nog eens 15 op 180 heb ik geen problemen. Komt het goed hoog. ( is wel een hetelucht oven)
En je moet natuurlijk wel lang genoeg mixen ( minstens 10 minuten)

8

Ik gebruik FC, bevalt uitstekend, recept klopt ook, alleen als de prikker er droog uitkomt doe ik hem nog wel vier minuutjes langer omdat hij anders tijdens het afkoelen nog wel wat inzakt.
De chocolade mix wordt trouwens minder hoog dan de naturel.

Ik vind de smaak lichtzoet, goed te combineren met een zoete vulling zonder dat het 'te' wordt.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

9

Ik zweer bij de moskovische mix van Zeelandia  :Y .
Super luchtig, smeuig, mooie structuur en vooral heel goed van smaak.
Komt prima omhoog. Gebruik 1 ei per halve liter inhoud van de bakvorm. Bak op 150 gr. hete lucht. 8 min. hoog en 2 min. laag mixen.
Lukt altijd.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties