1

Onderwerp: Verhouding alcohol & kleurgel voor verf?

Een tijdje geleden heb ik eetbare verf gemaakt met rode kleurgel van Wilton en Smirnoff (rood etiket). Maar deze wilde niet goed drogen, met dit als resultaat:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ … 9088_n.jpg
Nu heb ik al gezocht naar geschikte alcohol maar overal lees ik dat wodka hier toch wel geschikt voor moet zijn. En voor zover ik weet is Smirnoff, wodka.
Mijn vraag:

Is Smirnoff dan toch geen goede keus geweest om te vermengen of moet ik andere verhoudingen gebruiken? Meer alcohol of meer kleurstof? Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast bedankt.

Re: Verhouding alcohol & kleurgel voor verf?

Mijn gevoel zegt iets meer alcohol....maar erg veel ervaring heb ik er nog niet mee...heb laatst wel wat geprobeerd en dat ging wel redelijk

3

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb inmiddels Sugarflair Rejuvenator Spirit besteld in de webshop, samen met dustpoeder. Ik lees namelijk hier en daar slechte ervaringen met kleurgels en die wilde ik juist gaan gebruiken.

4

Yep, zit 'm in de kleurgel! Met dust zal het wel goed gaan, ook met Smirnoff (of jenever o.i.d.).

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

voordeel van de Sugarflair Rejuvenator Spirit deze verdampt ook in je potje en hou je gewoon weer dust over
ik gebruikt sambal potjes om daar verf in te maken
als ik klaar ben potje dicht en kan het nogmaals gebruiken als het verdampt is

6

Oh dat is wel handig ja!
Welke verhoudingen gebruiken jullie met de sugarflair RS en dust?

7 Laatst bewerkt door miss (27-01-2013 18:33)

daar let ik niet zo op doe maar wat
en pak meestal wel goed uit
doe wat dust in een potje en wat druppels rs  en bij te nat nog wat dust en v s
succes

http://www.facebook.com/pages/Taarten-v … 7154656871

8

Oké bedankt! :)