1 Laatst bewerkt door Esmaatje (27-01-2013 10:12)

Onderwerp: verbinden onderdelen van puzzelstukjes (technisch vraagje)

Ben niet zo handig met het overbrengen van een puzzelplaatje. Het gaat vaak fout bij mij ondanks vriezer etc.
De laatste keer liet ik de folie er met toestemming van de ontvanger (vrienden) onder (dan knip ik de puzzel uit de folie zeg maar  :o ).

Heeft iemand wel eens een manier gebruikt om de stukjes te verbinden?

Bijv. een plakrand: zie je dan geen dikke randen/worden de randen mooi? En doe je die dan overal of af en toe een stukje?
Puzzelen op een ondergrond/sillouet omtrek van je plaatje: dan zie je niet goed waar alles moet komen en het geheel wordt vrij dik?
Dunne reepjes fondant plakken onder het ene deel, waar je het andere onderdeel op kan leggen?

Ik wil ook wel gewoon wat gaan proberen hoor  ;) , maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat ws. al gedaan is?

Alvast bedankt.

2

Re: verbinden onderdelen van puzzelstukjes (technisch vraagje)

Als ik het in de vriezer leg, komt het ook niet altijd compleet op de taart. Maar omdat het dan hard is kan je het toch weer makkelijk in elkaar zetten?

Groetjes Natascha

3

Ja na wat gefriemel, maar ik word er toch altijd een beetje zenuwachtig van (en krijg bijv. dingen net niet op de juiste plaats, zoals een wiel dat net niet helemaal rond is).

Vandaar mijn vraag over verbindingsstukjes.

4

Probeer je het bevroren puzzelplaatje eerst helemaal van de insteekhoes af te halen voordat je hem op de taart legt?

Ik maak altijd een klein stukje los (rest van het puzzelplaatje blijft op de insteekhoes liggen) Dat leg ik op de taart en dan trek ik de insteekhoes er onderuit. Zo komt steeds een klein stukje van het puzzelplaatje op de taart. Je moet het puzzelplaatje met insteekhoes dus schuin omhoog houden. Hoop dat je snapt wat ik bedoel!

5

Ja ik snap wat je bedoelt, bedankt voor de tip. Zo heb ik het idd. nog niet geprobeerd, deed het met de omkeermethode.
Ik ga het gewoon een keer proberen.

6

Weet niet of ik het goed kan uitleggen,maar probeer het toch  ;) .....ik overlap mijn puzzelstukjes eigenlijk altijd een beetje. Stel..ik heb een arm, dan snij ik de arm (bij de schouder) net iets langer. Met een tool maak ik het gedeelte wat niet zichtbaar is plat. Daar leg ik dan het gedeelte van het lijfje op. Ik leg dus eigenlijk nooit iets tegen elkaar maar op/over elkaar, maar wel zo dat dit niet ziet vanaf de bovenkant. Ik maak mijn puzzelplaatjes sowieso in reliëf. Vind ik mooier  :Y . En soms rol ik een lapje heel dun uit, waar ik dan het plaatje op puzzel. Dit valt dan zeker niet uit elkaar  ;)  ;)

7

idd, dat overlappen doe ik ook altijd. Goed dat je dat nog even uitlegt @Esther68. Ik heb nog nooit een lapje gemaakt waarop ik puzzel.

8

Bedankt!
Ja zoiets bedoel ik. Dus dan krijg je het lijmrandje goed genoeg plat (zodat je niet op evt. ongewenste plaatsen relief krijgt)?
En op een onderlapje puzzelen: krijg je dan de stukjes goed geplaatst omdat je het plaatje mist om op te puzzelen (of werkt het alleen bij een minder moeilijk plaatje)?

9

Ja, dit doe ik alleen wanneer het niet zo'n moeilijk plaatje is  :Y