Onderwerp: ze willen onderstaande bruidstaart, hoe ga ik dat doen?
Ze zijn helemaal verliefd geworden op de taart.
ze willen eetbare bloemen?!
iemand tips en/of ideeen?
groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ze willen onderstaande bruidstaart, hoe ga ik dat doen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ze zijn helemaal verliefd geworden op de taart.
ze willen eetbare bloemen?!
iemand tips en/of ideeen?
groetjes
Het lijkt me wel belangrijk om te weten of je al eerder (deze?) bloemen hebt gemaakt? Voor wanneer is de taart? Met andere woorden, hoeveel tijd heb je om te oefenen eventueel tot ze zo mooi als deze worden.........?
Hoeveel ervaring heb je met taarten decoreren?
Als je weinig ervaring hebt kun je 2 dingen doen:
Of de taart niet maken
of heel erg hard gaan oefenen.
Asl je het bekleden van taarten al goed onder de knie hebt, kun je (als je de tijd hebt) een cursus suikerbloemen maken gaan volgen. Of met behulp van youtube heel, heel erg hard gaan oefenen.
Persoonlijk zou ik dit niet gaan doen, omdat ik te weinig ervaring heb met suikerbloemen maken en dus niet de bloemen kan leveren die gevraagd worden.
Het is een prachtige taart, maar je moet echt strak kunnen bekleden en inderdaad die suikerbloemen is een vak apart en kosten heel veel tijd.
Dus of heel veel oefenen als je daar de tijd voor hebt, of toch een cursus doen of kijken of iemand ze voor je kan maken....
als je kan nog niet zo mooi maken die bloemen mischien iemand vragen die kan voor je maken/
bedankt voor jullie reacties.
het bekleden van de taarten zal geen probleem zijn.
het gaat me inderdaad meer om de bloemen.
Weten ze dat gumpaste bloemen ook niet eetbaar zijn? Ik bedoel... In theorie zou je ze kunnen eten maar dat gebeurt natuurlijk nooit en is ook niet lekker.
Natuurlijk ziet het er wel anders uit dan wanneer je echte bloemen zou gebruiken..
Ik zou t persoonlijk niet durven aannemen. Bekleden kan ik ook goed maar ik zou de stress niet aankunnen om met mijn eerste probeersels een bruidstaart te moeten maken. Dan idd liever eerst oefenen om later wel dit soort taarten te kunnen maken
Ik zou t uitbesteden of veel workshops doen en hopen dat t wordt zoals zij willen. Maar dat kost wel n smak geld... Weet niet hoe graag je t wil doen... Ik persoonlijk zou t afketsen, zulke mooie bloemen kan k nl niet maken en om te voorkomen dat ze ongelukkig worden op hun mooiste dag laat ik t liever over aan iemand die dat wel kan
een heel mooie taart met heel mooie bloemen
ongeveer 20 stuks? en een paar uur per bloem
goed oefenen zou ik zeggen
en er zeker genoeg voor vragen als je t doet
bij nicolette peters kan je online zien hoe moet maken en lijkt mij niet zo erg moelijk maar wel nodig om te oefenen.ik zal toch proberen doen dan gelijk doe je voor je zelf en klant teveren maken
@vanwelie: het lijkt nooit moeilijk maar geloof mij maar als ik zeg dat dat vies tegenvalt...
Ik zou precies hetzelfde zeggen als het ging om een paar bloemen op een verder anders gdecoreerde taart. Maar bij deze taart staat of valt het echt met de bloemen!!
Je zou kunnen proberen hoe het lukt en dan, afhankelijk van t resultaat, beslissen ofje de opdracht wel of niet aanneemt... Maar daarmee hangt t natuurlijk af van de tijd die je nog hebt voor de bruiloft
Waar begin je aan!
Het lijken wel nepbloemen (die van zijde dan he haha) zo mooi zijn ze.
Als je zo'n taart wilt met eetbare bloemen, van dat formaat, in die hoeveelheid, met zo'n WAUW uitstraling.....dan kost dat klauwen met geld. Is het bruidspaar daar ook van op de hoogte?
Wellicht als je ze dat uitlegt dat ze dan misschien ook nog wat andere ideeën hebben, of dat zijde bloemen ook ok zijn.
Vaak helpt het als je zelf wat mooie taarten opzoekt en de plaatjes naar hen stuurt zodat ze wat meer zien. Nu hebben ze last van tunnelvisie haha. En als ze dan ECHT die taart willen met eetbare bloemen, dan moet je gewoon duidelijk maken dat je een stuk meer moet rekenen voor al die tijd die erin gaat zitten en dan maar flink aan de slag gaat.
Een ding scheelt...als je zo'n bloem gemaakt hebt kun je m heel lang bewaren en hoef je m dus niet nog eens te maken
Ik ben wel heel benieuwd hoe je het gaat oplossen, dus hou ons op de hoogte he!!
Liefs Nicjebeer
Van mij een hart onder de riem:
Het lijkt mij echt niet zo heel erg moeilijk. Nee, ik ben geen expert in suikerbloemen; ja, ik heb workshops gegeven in de pioenroos.
En die is echt helemaal niet zo moeilijk, zeker niet deze open exemplaren. Sommige zijn een beetje gedust aan de randen, maar het zijn vooral de verschillende en frisse kleurtjes die 't 'm doen.
Paar blaadjes en wat vulbloemen ertussen moet ook wel lukken.
Het mooie is: JE KUNT HET ALLEMAAL VAN TEVOREN VOORBEREIDEN!! Dus ook opnieuw beginnen als een bloem niet zo mooi geworden is.
Als je tevreden bent, bindt je alles tot een lange slinger aan elkaar en dan is het wachten op de dag van het bakken, vullen, afsmeren en bekleden. Daar kun je dan al je aandacht op richten, want een superstrakke taart is idd wel een must.
Je moet tenslotte ook af en toe een lat hebben om overheen te springen, niet dan?? Heel veel succes en geniet van het maken!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ze willen onderstaande bruidstaart, hoe ga ik dat doen?