1

Onderwerp: niet perfect

ik heb nog steeds problemen om mijn fondant zo strak te krijgen.Heb de howto's heelemaal gevolgd lukt wel beter maar is nog niet zo strak.krijg het scherp kantje niet en gebruik ook twee smoothers.
Verkeerde biscuit mss?
eigen recept is heel luchtig is dat mss het probleem? :nooo

Re: niet perfect

ik lees ff mee.

3 Laatst bewerkt door spidygirl (20-01-2013 20:56)

Re: niet perfect

als je de taart afgesmeerd hebt ( super strak dan natuurlijk)  , zet het dan een tijdje in de koeling tot ie helemaal hard is

dan bekleden en je fondant zit super strak

heb je de taart niet strak afgesmeerd? dan krijg je de fondant ook nooit strak erom heen

maar goed koelen voor het met fondant bekleden is echt nodig

er staan filmpjes op youtube van Inspired by michelle , daar kan je zien hoe je een taart super strak afsmeerd

zij doet het met ganache, maar kan natuurlijk ook gewoon met creme

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Re: niet perfect

smeer ze strak af,maar ga het de volgende keer eens proberen met ze in de koeling te zetten

5

Re: niet perfect

Draai je je taart ook om? De onderkant heeft een veel strakkere scherpe rand. De meesten gebruiken de onderkant als bovenkant. Of doe je dat al? Je zou ook kunnen proberen met ganache af te smeren ipv botercreme. Mijn taartjes zijn daardoor echt een stuk strakker geworden.

Re: niet perfect

ik draai ze om ook ja.
welk receptje gebruik je voor de ganache?