1

Onderwerp: evt alternatief cakeboard, maten kloppen niet met de taarten

Hoi,
Ik moet in juni pas een bruidstaart maken van 4 lagen. Nu heb ik uit andere topics begrepen dat je bij 4 lagen het beste gebruik kan maken van cakeboards. Maar de maten die ik gebruik zijn:
25x25, 24 rond, 18 rond, 12 rond
De cakeboards zijn dus niet de juiste maat. Ik heb ook algelezen dat ze moeilijk bij te snijden/knippen zijn. Is er een alternatief? Kartonnetjes lijken mij niet stevig genoeg.
Het wordt mijn eerste 4 laagse bruidstaart dus wil wel dat hij blijft staan.

Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij.

Bedankt alvast!

2

Re: evt alternatief cakeboard, maten kloppen niet met de taarten

Ik gebruik altijd één maatje kleiner dan mijn taart is...... zo zie je nooit de kartonnetjes of het board.

Je vierkante taart zou ik met een rond kartonnetje (1, ja, als onderste taart) op de drum zetten, dan je rond 24 met een board van 22,5cm, de 18 rond met 15 of 17,5cm rond, en 12 rond met 10cm cut edge card silver (Wilton), bijvoorbeeld..... dat bovenste taartje is natuurlijk niet zwaar, maar dat wordt vaak in de vriezer gezet om na een jaar als 'aandenken' nog te eten.....

Succes!

3

Annick67, bedankt voor je antwoord...de bovenste is idd om in te vriezen.

Ik had het idee als ik het cakeboard te klein neem dat dan de taart aan de zijkant er over heen zou zakken waardoor de taart scheef komt te staan of het fondant gaat scheuren. Misschien dat jij of iemand anders me dan gerust kam stellen :-)

4

Irmpje schreef:

Annick67, bedankt voor je antwoord...de bovenste is idd om in te vriezen.

Ik had het idee als ik het cakeboard te klein neem dat dan de taart aan de zijkant er over heen zou zakken waardoor de taart scheef komt te staan of het fondant gaat scheuren. Misschien dat jij of iemand anders me dan gerust kam stellen :-)

Dat is bij mij in elk geval nog nóóit gebeurd! Zal ook reuze meevallen....... zeker weten. Ik blijf het in elk geval zo doen, werkt als een speer en ik vind de (zichtbare) randjes van een board zó lelijk......  :s

5

Oke dankjewel....dan gaan we dat zo doen  :thumb:

6

De overgang van 25 naar 24 lijkt mij te klein. Misschien andere maten gebruiken?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

7

Hoi annemarie29,
Heb de bakpannen op elkaar gezet en het leek de klant juist heel mooi. Ook in een taartenparade heb ik een vierkante taart gezien met daarop de 24 rond. In de hoeken komen dan bloemen (calla's en nog wat kleine bloempjes). Zag er op de foto leuk uit.....dus gaat denk ik wel goed komen.
Maar bedankt voor de tip!

8

Irmpje schreef:

Hoi annemarie29,
Heb de bakpannen op elkaar gezet en het leek de klant juist heel mooi. Ook in een taartenparade heb ik een vierkante taart gezien met daarop de 24 rond. In de hoeken komen dan bloemen (calla's en nog wat kleine bloempjes). Zag er op de foto leuk uit.....dus gaat denk ik wel goed komen.
Maar bedankt voor de tip!

Aaaa vierkant, zo goed had ik niet gelezen  ;) . Succes ermee.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie