1

Onderwerp: [FEEDBACK] graag: Blond Amsterdam 2e taart.

Hallo allemaal,

Ik vind het taart maken zo leuk dat ik 2 weken na mijn laatste taart al weer een nieuwe heb gemaakt.  :D

Een verjaardagstaart voor mijn vriendin, bekleed met marsepein (wat totaal niet meewerkte, dit merk koop ik nooit meer!!!) en gevuld met vanille botercreme en abrikozenjam (op verzoek van mijn vriendin)

Graag ontvang ik feedback, dus schroom niet! Ik kan er alleen maar van leren!  :) Dit is dus mijn 2e zelfgemaakte taart.

Ik had de taart veel te snel op bakpapier gelegd, ik dacht dat dat handig zou zijn. Maar dat was het dus totaal niet. Wat ik kreeg het er later niet meer vanaf. Verder heb ik het parelrandje later nog iets netter neergelegd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXYJRDCJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGPWZLEL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQWZFMXX.jpg

2

Re: [FEEDBACK] graag: Blond Amsterdam 2e taart.

Ik vind hem erg leuk!  :Y
Heb er eigenlijk niks op aan te merken... Zeker niet voor een 2e taart!

3

:thumb:  Top Taartje! Ziet er ook erg strak uit.

4

hij is erg mooi :Y

5

Leuk hoor, netjes gedaan!

Mooi! Maar waarom heb je nou nog een bakpapier onder de taart zitten ?  :o vind het een beetje knullig staan bij zon mooie taart die als kado bedoeld is

I never met a calorie I didn't like....

7 Laatst bewerkt door Wolkje (26-01-2013 20:28)

Bedankt voor jullie reacties!

Taartenprinsesje: Dat heb ik hierboven uitgelegd! :Y

Was ook niet handig, maar daar heb ik ook weer van geleerd.

8

:thumb:  :thumb:  :thumb:

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

9

Wolkje, ik vind het een super strakke en mooie taart en zéker voor de tweede. En eerlijk is eerlijk, zoals je zelf ook al zegt, jammer van het bakpapier, maar het is een goede leer voor de volgende keer.
(en dat rijmt  :+ )

P.S.: Binnen twee weken de volgende taart hier op het forum?  ;)  :)

10

Ik vind hem ook heel mooi en strak, heb hetzelfde puzzelplaatje ook al eens gemaakt en weet hoeveel werk dat is.

11

Knap hoor!
heel strak..

12

ik heb zitten speuren.... en speuren... en speuren...

maar ik kan je bij dit taartje echt geen verbeterpunten geven :nooo

Hij is heel netjes gemaakt, geen vlekken, gaatjes,scheuren, mooi strak bekleed.

Het bakpapier is jammer ja, maar dat zei je zelf al.
(ben wel benieuwd waarom je het er uberhaupt onder gedaan had)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

13

Bedankt allemaal!  :) Heel leuk dat jullie even reageren!

Siena: Ik had bij mijn 1e taart de taart op een rooster van de magnetron gelegd (dus geen taartrooster, want die heb ik niet) en daar werd de taart erg lelijk van.

Uiteindelijk is dat toen goed gekomen, maar dit keer wilde ik dat dus niet. Maar ik heb nog geen taartrooster en wist niet waar ik anders de taart op moest laten afkoelen. Had de taart nu op een snijplank gelegd, maar was bang dat het zou gaan plakken. Vandaar nog een vel bakpapier over de snijplank heen gelegd. Achteraf gezien had ik het beter op het taartkarton kunnen leggen, maar daar had ik toen niet aan gedacht.

En toen ik dus de taart op het taartkarton wilde leggen, lukte dat niet meer!!   :nooo 

Dus als iemand een tip heeft waar ik een taart het beste op kan laten afkoelen? Toch maar een taartrooster kopen? Of de taart direct op het taartkarton leggen?

14

Wolkje schreef:

Dus als iemand een tip heeft waar ik een taart het beste op kan laten afkoelen? Toch maar een taartrooster kopen? Of de taart direct op het taartkarton leggen?

Gewoon een taartrooster kopen, die zijn echt niet zo duur en werkt naar mijn idee het beste.
Maar ik blijf even meelezen, wie weet wat voor tips er nog voorbij komen...  ;)

15

Nou die ziet er toch top uit!!!

Ik laat mijn baksel altijd afkoelen op theedoeken. Die nemen goed vocht op. Af en toe omdraaien en dat werkt bij mij prima. Deze theedoeken gebruik ik trouwens nooit voor andere doeleinden en gaan steeds in de kookwas!

16 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (27-01-2013 21:53)

:o dan had ik niet goed gelezen....

Ik laat ze afkoelen op een taartrooster, en soms op een theedoek, maar ik vind een taartrooster fijner. Soms zet ik het taartrooster nog op bijvoorbeeld 2 potten oid zodat er meer lucht onder komt, en ze sneller afgekoeld zijn. Het plakken komt vooral omdat de stoom/warmte uit de taart niet goed weg kan, waardoor er vocht onder de taart ontstaat, die het plakken veroorzaakt
In ieder geval niet meteen op het taartkarton leggen

Sowieso dus omgekeerd laten afkoelen, en het rooster van de magnetron zou wel eens te grote gaten tussen de spijlen kunnen hebben, de afstand moet niet te groot zijn

I never met a calorie I didn't like....

17

Bedankt voor de tips!! Ik ga een taartrooster kopen een een paar nieuwe theedoeken, kan ik zelf proberen wat ik fijner vind! Bedankt! :Y

18

Echt goed en dat voor je 2e taart! Ik hoop dat mijn 2e ook zo mooi word :D

19

Hij is léuk!

20

Hartstikke mooi! En je tweede taart pas! Nou, dat belooft wat!

Het enige dat ik kan bedenken wat betreft verbetering is misschien zwarte lijntjes overal omheen? Vind ik wel typisch Blond. Maar ik vind hem ook hartstikke mooi zonder de lijntjes hoor!

21

Als dit je 2e taart is, super! Ik doe het je niet na, ook al heb ik al meer dan 2 taarten gemaakt.

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

22

Voor je 2e taart ziet het er super strak uit. Heel leuk en mooi. Ik zou zo even geen feedback kunnen bedenken.  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

23

Dank jullie wel! :)

24

Ik heb ook altijd bakpapier onder mijn taart liggen bij het afkoelen, gewoon op een (glazen) plaat. Ik bekleed de bodem van mijn bakvorm namelijk altijd met bakpapier, dat laat ik zitten bij het afkoelen. Als ik ga vullen dan keer ik mn taart om (onderkant wordt bovenkant) en trek ik het velletje er af. Gaat prima! Na het vullen en afsmeren leg ik hem op het taartkartonnetje. En dan bekleden: klaar!

25

Ziet er erg leuk uit! Welk merk had je dan nu gebruikt?