Onderwerp: Sugar graft gun

Ik had een sugar graft gun gekocht maar helaas is het te zwaar voor mij om daar mee te werken. Heb namelijk jaren geleden borst amputatie gehad en die arm heeft minder kracht en dat knijpen erin ging gewoon niet. Nu is mijn vraag is er nog een ander iets waar mee ik bv een lange sliert voor bv aan de onderkant van de taart kan maken.
Ik hoor het graag. :/

2

Re: Sugar graft gun

Met de sugar gun hoef je niet hard knijpen hoor. Heleboel crisco door je fondant doen. Je hoeft maar zacht te knijpen en sliert komt dan vanzelf.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Precies, niet te zuinig zijn met de crisco, komt hij er echt zo uit

4 Laatst bewerkt door Esthers Feestelijke Taart (25-01-2013 23:36)

Ik heb laatst ergens een soort van sugarcraftgun gezien. En daar floepte t zo makkelijk uit! Ik vind de scg ook hard werken! Alleen zwarte marsepein van in2bake gaat er heerlijk door heen!
Helaas weet ik niet meer waar ik het gezien heb of hoe het heet...:-(

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Is je fondant dan nog wel lekker???

6

7

Natuurlijk, de sugarcraft gun doet niks af aan de smaak! Is puur een gereedschap met een bóel handigheid...... :D

8

lobke77 schreef:

annick67 schreef:

Natuurlijk, de sugarcraft gun doet niks af aan de smaak! Is puur een gereedschap met een bóel handigheid......  :D

Ik denk dat Lobke bedoelt "als er zoveel crisco doorheen zit"....
en die vraag kan ik niet beantwoorden, want ik gebruik altijd marsepein en dat gaat er sowieso wel makkelijk door.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

Ik doe er altijd crisco doorheen, dan vliegt ook de fondant er doorheen, en dat doet ook niks af aan de smaak.

Fondant blijft gladder dan marsepein vind ik, dat ziet er bij mij toch altijd wat ruw en niet effen (scheurtjes/barstjes).

10

Het ligt er ook aan hoe je m in elkaar draait. Beide kanten lijken hetzelfde maar dat is dus niet zo!! Hier zijn meerdere topics over. Misschien kan je m dus omdraaien en lukt t je dan wel?  :)

11

Ik vind de sugarcraft gun ook een onding. Hoevaak ik niet met spierpijn in mijn handen heb, of dat het dopje door de kracht niet meer loskwam, zijn ontelbaar.

Uit pure frustratie heb ik dus een paar weken geleden dat kreng in de kliko geknikkerd .... en een clay extruder aangeschaft. Die is zoveel makkelijker ... een verademing!!!

tlcs.nl/a-27658246/sugarcraft-tools/extruder-gun-with-19-discs-molly/

en dan even met www ervoor

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

12

Superjammer dat je m in de kliko hebt gegooid... Ik had m erg graag van je overgenomen tegen een zacht prijsje  :s

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

13

luce schreef:

Het ligt er ook aan hoe je m in elkaar draait. Beide kanten lijken hetzelfde maar dat is dus niet zo!! Hier zijn meerdere topics over. Misschien kan je m dus omdraaien en lukt t je dan wel?  :)

:think:  :o  begrijp ik niet helemaal.....

Overigens heb ik ook geen problemen met de gun. Doe er soms ook crisco doorheen. Ligt een beetje aan welk marsepein ik gebruik. FC bv is nogal stug, maar Zeelandia en in2bake vliegen er gewoon uit. Je moet alleen wel die stamper, zeg maar, goed aandrukken voordat je gaat knijpen...

14

ik vind sugargun ook niet zo handig,
met crisco erdoor moet ik nog behoorlijk knijpen,
wel fijn om kleine sliertjes even snel te maken.
Bij Blokker kocht ik een pastamachine
en dat werkt goed en zonder kracht te zetten.
Je kunt er echter maar 2 soorten
mee maken
dunne ronde sliertjes en wat bredere platte slierten,
om gras kort of lang te maken kan het prima
zelfs als je de fondant even erin draait
en vervolgens weer terugdraait
en omhoog trekt, krijg je een
heel leuk effect voor onder aan je taart.
kosten zijn 19,95

15 Laatst bewerkt door luce (26-01-2013 11:28)

Die buis waar je marsepein in zit, kan je op 2 manieren in de sugarcraft gun draaien. Beide uiteindes lijken hetzelfde maar dat is dus niet zo. Bij de ene kant moest ik heel hard knijpen om marsepein eruit te krijgen. Toen had ik m dus uit elkaar gedraaid en andersom weer in elkaar gezet (hier op t forum gelezen) en toen ging t veeeel makkelijker!

16

Jolly-Joycie schreef:

Superjammer dat je m in de kliko hebt gegooid... Ik had m erg graag van je overgenomen tegen een zacht prijsje  :s

Niet echt, de dop zat zo vast, dat ik 'm met de waterpomptang niet meer open kreeg. De veer werkte ook niet echt geweldig meer.

Met de extruder kan ik met 1 simpele handeling, zonder al te veel inspanning een koord maken. Nee hoor , once you go extruder ... You never go back :lol:

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

17 Laatst bewerkt door Esther68 (26-01-2013 11:55)

luce schreef:

Die buis waar je marsepein in zit, kan je op 2 manieren in de sugarcraft gun draaien. Beide uiteindes lijken hetzelfde maar dat is dus niet zo. Bij de ene kant moest ik heel hard knijpen om marsepein eruit te krijgen. Toen had ik m dus uit elkaar gedraaid en andersom weer in elkaar gezet (hier op t forum gelezen) en toen ging t veeeel makkelijker!

Ga ik dit eens in de gaten houden de volgende keer  :Y .Ik heb wel veel topics gelezen over de gun waarin oplossingen staan en zo, maar dit eigenlijk nog nooit gelezen...