1

Onderwerp: Blue Band roombotersmaak

Hallo allemaal.. ik heb gister de blue band roombotersmaak-boter in fles meegenomen uit de winkel. Ik vraag me af of ik deze kan mixen met de botercreme? of is dat niet de bedoeling hiervan?

Thnx!!

Re: Blue Band roombotersmaak

lijkt mij niet lekker. ik denk dat vloeibare sneller gaat schiften, maar zeker weten doe ik het niet.
doe het beide maar eeens in een pannetje om te bakken, echt geen lekker gezicht.
miss dat andere er iets anders over zeggen
suc-6

dus t is meer voor cake en cupcakes?
Ik heb een hekel aan boter in de keukenmachine.. het blijft maar klonten.. en bang dat mn garde eraan kapot gaat, met de klopper blijft t zowiezo klonterig.. doe ik dan miss iets fout??

de boter een uur buiten de koelkast laten. en anders zou ik met je handen even verder doen. en daarna de garde weer gebruiken.
mijn garde kon het ook al bijna niet meer aan.
de garde van mijn vader is 37 jaar oud :o
vandaag een kitchenAid kopen kost wat centjes maar blijkt dat je minstens 30 jaar onder de pannen bent!

5

Het is vloeibaar dus onmogelijk op te kloppen. En persoonlijk vind ik vloeibare margarine echt niks om mee te bakken

ik heb de boter ook zeker 4 uur uit de koelkast voor ik begin..
t gaat allemaal aan de binnenkant van de garde zitten.. ik moet het er steeds uithalen en dan kan ik weer verder..
Hier een kenwood staan, welk merk weet ik niet precies.. niet de allerduurtste.. rond de 200 dacht ik.. wel alles erop en eraan..

7

Botercreme of cakemix met boter, maak je ook niet met garde...
Dat doe je met de K klopper...

8

Joyce84 schreef:

Botercreme of cakemix met boter, maak je ook niet met garde...
Dat doe je met de K klopper...

Precies, ik doe het ook met klopper. Boter is veels te 'hard' voor een garde.

maar dan blijft t bij mij klonterig.. hoelang ik hem ook mix :( of meer geduld hebben?

10

suusjepatrick schreef:

maar dan blijft t bij mij klonterig.. hoelang ik hem ook mix :( of meer geduld hebben?

Heb je hem op de allerhoogste snelheid? Welke keukenmachine/mixer gebruik je?

Ik zet hem meestal op 12 (kenwood).

Ik heb ook een kenwood.. KM260 series dacht ik??
Ik zet hem dan op stand 5 van de 6..

12

Als k boter klop doe k dat op halve snelheid en best lang en evt nog de kom boven t vuur als t niet goed glad wordt

13 Laatst bewerkt door Sehnaaz (25-01-2013 15:11)

suusjepatrick schreef:

Ik heb ook een kenwood.. KM260 series dacht ik??
Ik zet hem dan op stand 5 van de 6..

Ow ok, ikzelf heb Kenwood Pattisier. Die heeft  tot 12 standen.

14

Ik wil nog wel eens de boter iets verwarmen in de magnetron, gaat super. En heb nooit problemen.

Ik had dat dus ook,en nu doe ik mijn boter ook heel even in de magnetron en dat werkt prima.

Ik doe hem van te voren ook even in de magnetron.. boven het vuur is geen optie voor mij, mijn mixkom heeft een plastic onderkant. Dan zal deze smelten.

17

Owja dat gaat niet. anders de buitenkant onder de hete kraan

18

voor botercreme moet je inderdaad een pakje roomboter gebruiken. maar ik gebruik wel altijd vloeibare boter voor cake en cupcakes en cakepops (van cakemix). werkt heel makkelijk en smaakt prima.

19

Vloeibare boter krijg je niet luchtig, of stevig.

Ik gebruik op aanraden van de cursusleidster ongezouten grasboter, als je dat ongeveer een uur uit de koelkast legt is het al super zacht en kun je het zonder problemen glad mixen (ik gebruik een mixer van twee tientjes van de Hema)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

20

Ik heb nu de laatste 2 keer mijn kom in heet water gezet zodat de boter lekker zacht wordt en zelfs smelt en dan kun je hem mooi glad opkloppen. Krijg er heerlijke cake mee, dus iets anders zal ook wel lukken.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.