1

Onderwerp: Gemalen hazelnoten?

Ik heb bij Auchan in Luxemburg vorige week 2 zakjes gemalen hazelnoten gekocht. Ik heb dat eigenlijk nog nooit in Nederland gezien.
Weet iemand of je in Nederland ook gemalen hazelnoot ergens kan kopen? (niet te duur!)
(ik vind het zo lekker om cake mee te maken!)

Alvast dankjulliewel!

When life gives you lemons: make lemonade

2

Re: Gemalen hazelnoten?

nee nooit gezien..maar is niet moeilijk om zelf te maken natuurlijk!

3

nooit gezien eigenlijk, maar kan je ze zelf niet malen/crushen in een keukenmachine of iets dergelijks?

4

Ik heb ze in NL ook nog nooit gezien, dus neem het altijd mee uit Duitsland en Oostenrijk. Zelfs al zou je ze zelf vermalen, dan blijft het nog een dure liefhebberij!

5

Ja, dat bedoel ik! Zelfs een kleine zakje/bakje hazelnoot is in verhouding duur. Ik geloof dat een zakje (ik denk 200/250 gr) bij Auchan rond de 2 euro was!. Nou ja, gelukkig heb ik zo mijn contactjes in Luxemburg ;)

When life gives you lemons: make lemonade

6

Het zit ook op een ijsje als je deze in zomer koopt dus het moet ergens te krijgen zijn. Wellicht bij de groothandels? Zoek er ook naar nog niet gevonden.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

7

Ze zijn in Nederland inderdaad erg duur.
Als ik op familiebezoek ga in Limburg, altijd even de grens over om ze in Duitsland te kopen, zijn ze veel goedkoper.
Ik keek vandaag in de supermarkten, maar ik zag alleen zakjes van Oetker 55 gram voor 1,69, gewoon ruim 3 euro voor 100 gram!!! Maar die waren dan wel zonder velletje/schilletje.
Dat is trouwens ook een aardig karwei, dat velletje verwijderen.
Als iemand daar tips voor heeft graag.
En ik blijf nog even zoeken, misschien in een Turkse winkel of op de markt nog eens kijken.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Bij bakkertjethuis 150 gram voor 3 euro... ongemalen dan.

9

Bij bakkertjethuis 150 gram voor 3 euro... ongemalen dan

10

Ik koop amandelen EN hazelnoten bij de turkse supermarkt en maal ze dan zelf.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

11

sugar100 schreef:

Ik maal de amandelen ook zelf dus ga dat met de hazelnoten ook doen, maaarrrrrr
amandelen pellen is easy
hoe pel jij je hazelnoten???
Ik heb het geproberd met opkoken en blussen in koud water zoals de amndelen, werkt niet met hazelnoten.
Ik heb ze geroosterd in de koekepan, velletje valt op een paar plaatsen weg, maar een ellende
Tips???

12

mamski schreef:
sugar100 schreef:

Ik maal de amandelen ook zelf dus ga dat met de hazelnoten ook doen, maaarrrrrr
amandelen pellen is easy
hoe pel jij je hazelnoten???
Ik heb het geproberd met opkoken en blussen in koud water zoals de amndelen, werkt niet met hazelnoten.
Ik heb ze geroosterd in de koekepan, velletje valt op een paar plaatsen weg, maar een ellende
Tips???

Ik koop blanke (noem je dat zo) hazelnoten dus daar heb je geen werk aan!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

13

Ik heb inmiddels ook blanke hazelnoten gekocht bij een turkse winkel 250 gram voor 3,99.

14

Ik koop "blanke hazelnoten" op de markt en maal die zelf, bij die notenkraam verkopen ze trouwens ook hazelnoten en amandelmeel, maar soms wil ik mijn gemalen hazelnoten wat grover (voor in notenrepen bijvoorbeeld) dus maal ik liever zelf.

Dus ik zou het gewoon bij de notenkraam eens vragen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!