1

Onderwerp: Iglo op yoghurttaart?

Ik wil een yoghurttaart bestrooien met gestampte muisjes (moet op sneeuw lijken), en daarna een iglo erop plaatsen. De iglo is geen taartje, ik maak puur de vorm van fondant. Kan dit op de muisjes geplaatst worden? Ik weet dat fondant op yoghurt kan smelten, maar zullen de muisjes ervoor zorgen dat het niet smelt of kan ik beter een stukje plastic folie ertussen leggen?

2

Re: Iglo op yoghurttaart?

ik denk persoonlijk dat de muisjes wel nat zullen worden van de yoghurt
dus best nog wel kans dat de fondant gaat smelten

3

De muisjes zullen (denk ik) in de yoghurt gaan smelten, dus dan ben je het sneeuw-effect wel een beetje kwijt.... Misschien toch eerst bekleden met marsepein en dan pas verder met muisjes en dergelijke

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

kan je geen taartkartonnetje op de taart leggen en deze meebestrooien met muisjes en daar de iglo opzetten? Dan smelt je fondant van de iglo iig niet en doordat je hem meebestrooit zie je het kartonnetje ook niet liggen.
Marsepein op vocht gaat ook smelten en smelt dus van je taart af...

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

5

CountryIrma schreef:

kan je geen taartkartonnetje op de taart leggen en deze meebestrooien met muisjes en daar de iglo opzetten? Dan smelt je fondant van de iglo iig niet en doordat je hem meebestrooit zie je het kartonnetje ook niet liggen.
Marsepein op vocht gaat ook smelten en smelt dus van je taart af...

Zo ga ik het inderdaad proberen, ben anders bang dat alles wegsmelt. Dat de gestampte muisjes misschien wat smelten vind ik niet zo erg, dat geeft juist wel een leuk sneeuweffect denk ik. Morgen maak ik de taart, ik ben benieuwd hoe het wordt.