1

Onderwerp: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Nou de titel zegt het eigenlijk al? Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein. Want heb begrepen dat als je er directmarsepein op doet, dit kan gan smelten??

2

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Welkom op het forum!

Als bij de FAQ's links in de balk gekeken? Daar staat je antwoord: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/

3

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

dat ligt er aan hoe je de taart vult
maar afsmeren met botercrème dat gaat altijd wel goed
maar te veel is niet lekker

4

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Ik gebruik botercreme van de mix en smeer hier  ook mee af (ik voeg wel iets meer boter toe). Echter genoeg voor de plak of hooguit een oneffenheid uit de weg te ruimen ;-)
Ik heb nog nooit last gehad van smelten.

Mijn eerste taarten deed ik met slagroom op dezelfde manier. Zo had ik het geleerd. Ook hier nooit last mee gehad. Ik ben overgestapt op de botercreme omdat ik toen ook dijkjes ben gaan maken en het totaal resultaat ziet er gewoon veel beter uit.
En helemaal toen ik ook een smoother had :Y

Succes.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

5

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

De botercreme waar ik mee afsmeer zet ik altijd even in de magnetron. De creme wordt dan wat dunner zodat je  geen dikke laag botercreme op je taart krijgt (ik vind boter iets verschrikkelijks...)

6

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

wat een goede tip van de bc in de magnetron.... ik hou ook niet van boter.... :mad:

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Ik smeer helemaal niet dik af omdat ik ook totaal niet van die botersmaak houd. Wat ook helpt is een beetje smaakstof toevoegen (ik vind de citrus smaken van Lor Ann erg lekker). Omdat ik dun afsmeer is de smaak totaal niet opvallend maar is wel het boterige eraf

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

8

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Een goede botercreme smaakt niet naar boter.....

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Wow! Dan ben ik benieuwd naar de jouwe bommeltje! Doe je ook mee met de kettingactie  ;)

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

10

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Ik gebruik de laatste tijd veel chocolade ganace dat vind ik zelf erg makkelijk om te maken en is super lekker!

11

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Ik vind mijn bc ook niet naar boter smaken, en gebruik gewoon de FunCake en 1:1. Doe er wel altijd een smaakje door.
Wanneer de bc in de koeling heeft gestaan doe ik deze ook altijd even in de magnetron, anders is deze niet te smeren. Mix 'm wel even door voordat ik ga afsmeren

12

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Voor afsmeren gebruik ik 1:1, maar ik smeer het heel dun af. Ik ga de taart altijd nog langs met een plamuurmes zodat er zo min mogelijk botercrème op zit:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/76395_416301368440735_695079435_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/563989_400753423328863_1232136021_n.jpg

13

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Beste

Je zegt eventueel smaakje toevoegen aan de boter creme, maar wat past er dan bij wat vind ik echt moeilijk. In het begin heb ik altijd afgesmeerd met slagroom en of chocolade mousse maar zoals hier meerdere keren gezegd wel wat een knoeiboel en overal slagroom of choco mousse die er uit komt.
Ook al eens boter creme gemaakt voor pops te maken maar die waren heel zwaar.
Dus was ik nu van plan eens mascarpone en aarbeienjam samen te nemen, maar gaat vanille boter creme daar bij om af te smeren?

Dank u voor de raad
Debbie

14

Re: Wat moet er op de taart voordat je bekleedt met marsepein?

Gaat prima samen.. Vanillebotercreme is heel neutraal en past bijna bij alles

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl