1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (25-01-2013 07:29)

Onderwerp: Poll over het programma Heel Holland Bakt

Wekelijks zat ik voor de t.v. The great British Bake off.
T.v. programma's genoeg waarin gekookt wordt. Dit is een ander concept. Spannend, grappig, leerzaam en bewonderend wat de thuisbakkers er van bakken. Nu komt dit programma ook naar Nederland en gaat Heel Holland Bakt heten.
Nu ben ik zo benieuwd wat je van het programma vindt, wat je kunt en of het iets voor jou is.
Wie denken er allemaal over om mee te gaan doen. En leeft het ook bij jou?
Zou je de de poll in willen vullen op mijn blog? Het duurt niet lang. Het zijn maar 6 vragen en na lang zoeken vond ik een poll die supersnel werkt.
Wil je meer kwijt? Vooral doen, onder aan het blog is meters lang de ruimte.
De poll vind je hier

http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/256x144/legacy/series/b01m2b1z.jpg?nodefault=true

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: Poll over het programma Heel Holland Bakt

Ik kwam op een how-to over marie-antoinette cc's, zag op mijn mobiel iig geen poll...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Hi, hi, ook leuk hoor Marie Antoinette cupcakes. :o  Ik heb het even aangepast. Bedankt.  :)  :)

4

er is in de babbel al een heel topic....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Klopt.......

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=216675

klopt, maar de andere topic heeft geen anonieme poll  :lol:

Ik zie 3 mensen in je poll die zich opgeven, 1 ken ik er (dat ben ik namelijk zelf ;-)) maar wie zijn de andere 2, ben zo benieuwd ;-) Wel veel vrouwen op je blog, misschien mannelijke recepten plaatsen ;-) iets met een bouche noëlle ofzo ;-) (klinkt lekker mannelijk toch)

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

taart van gout schreef:

Ik zie 3 mensen in je poll die zich opgeven, 1 ken ik er (dat ben ik namelijk zelf ;-)) maar wie zijn de andere 2, ben zo benieuwd ;-) Wel veel vrouwen op je blog, misschien mannelijke recepten plaatsen ;-) iets met een bouche noëlle ofzo ;-) (klinkt lekker mannelijk toch)

Leuk dat je mee doet.  Ben je hard aan het werk aan je skills.  Leuk hoor, ik duim voor je. En ja, wie zouden die andere 2 zijn?? Ik heb geen idee, het is een anonieme test, ik kan nergens meespieken.
En raar maar waar, in Nederland wordt er toch vooral door de dames gebakken. In the British bakeoff zie eigenlijk ieder jaar veel mannen. Die maken het programma ook een beetje anders dan alleen maar vrouwen. Of zouden de heren daar een beetje voorrang krijgen. De kijkcijfers zijn natuurlijk belangrijk.
Dus heren, kom op!
Ik mag zeker niet aan je vragen of je wat wilt laten weten als je meedoet??
  :)

zoethoudertje schreef:
taart van gout schreef:

Leuk dat je mee doet.  Ben je hard aan het werk aan je skills.  Leuk hoor, ik duim voor je.
Ik mag zeker niet aan je vragen of je wat wilt laten weten als je meedoet??
  :)

Ik ben inderdaad druk de basics nog eens door aan het nemen. Als het zo gaat als in Engeland weet je van te voren (op de technical challenge na) wat er moet gebeuren en dat vind ik wel een fijn idee, kan je nog oefenen. Ik neem even aan dat het laatste stukje ook voor mij bedoelt was ;-) tuurlijk laat ik het weten, er is ook een ander topic zoals al eerder aangegeven ergens en daar zijn nog meer dames die zich opgegeven hebben. Volgens mij in totaal 4 of 5 met mij erbij. 3 van ons zijn al gebeld vorige week en wachten nu op ons telefoontje of we naar de eerste casting mogen. Ik hoop het zo! Maar ik heb ergens in een forum een man gezien die zich op ging geven. Ik neem aan dat ze de beste kandidaten voor het concept nemen en niet kijken of het man/vrouw/oud/jong etc. is maar je weet het nooit, het blijft tv en daar zit natuurlijk ook (ondanks dat het publieke omroep is) een commercieel aspect aan vast, dat weet je als je meedoet en je inschrijft, als je dat niet wilt dan moet je (mijn mening) je niet inschrijven denk ik dan maar ik weet dat mensen daar soms niet overnadenken en denken, oooo leuk ik doe mee en niet nadenken over het feit dat er misschien wel (doe even optimistisch) 1 miljoen mensen naar je gaan zitten te kijken en dit dus ook extra stress met zich meebrengt buiten dat er een jury van profs op je vingers staat te kijken en presentatoren die net op het verkeerde moment even wat willen vragen ;-).

Leuk, ik ben erg benieuwd of het de sfeer kan halen van de Engelse versie.
Ik ga je in de gaten houden en mijn agenda gaat je over een week of 5-6 zeggen dat ik je moet mailen  ;)
Succes met je voorbereidingen. Is er nog een basic waarvan je denkt:  :x  :(  en waarvan je het leuk vindt als ik mee zou oefenen thuis?
Op bakgebied ben ik in voor van alles  :Y

zoethoudertje schreef:

Leuk, ik ben erg benieuwd of het de sfeer kan halen van de Engelse versie.
Ik ga je in de gaten houden en mijn agenda gaat je over een week of 5-6 zeggen dat ik je moet mailen  ;)
Succes met je voorbereidingen. Is er nog een basic waarvan je denkt:  :x  :(  en waarvan je het leuk vindt als ik mee zou oefenen thuis?
Op bakgebied ben ik in voor van alles  :Y

Basics... croissantdeeg, zelf bladerdeeg maken dat zijn wel dingen die moeilijk zijn volgens mij.
Ik ben zelf onwijze fan van Adriano Zumbo, de man van de macaroons en mijn favoriet de crock em bouche ;-). Of die laatste echt reeël is om thuis te maken weet ik niet maar hij staat wel in zijn boek ;-). Er zijn zoveel soorten macaroons, met alles smaken van de wereld ongeveer, misschien daar eens mee experimenteren? Van kokos tot peper tot pindakaas tot kardamon tot mango tot kerry tot .....

@carola ik mag naar de voorronde komen hoor en een aantal andere dames van hier ook ;-). Donderdag 14 februari in de avond voor mij en een appeltaart naar keuze en nog een ander baksel naar keuze meenemen. Kan natuurlijk niet verklappen wat het gaat worden maar ik ga dit weekend nog even testbaksels bakken omdat ik meerdere recepten en eigen creativiteit wil combineren en dan weet ik of het goed is of niet ;-).

taart van gout schreef:

@carola ik mag naar de voorronde komen hoor en een aantal andere dames van hier ook ;-). Donderdag 14 februari in de avond voor mij en een appeltaart naar keuze en nog een ander baksel naar keuze meenemen. Kan natuurlijk niet verklappen wat het gaat worden maar ik ga dit weekend nog even testbaksels bakken omdat ik meerdere recepten en eigen creativiteit wil combineren en dan weet ik of het goed is of niet ;-).

Ja, ik heb gelezen in het andere topic.  :) Pff, wat een zenuwen. Ben wel erg benieuwd.
Wat moeitlijk trouwens om te kiezen wat je erbij gaat maken. Het moet er goed uit zien maar zeker ook lekker zijn en laten zien dat je meer kunt dan koekjes bakken. Ik wilde cake bakken schrijven, hi, hi, maar een goede cake bakken is nog best moeilijk.  :Y   Ben je al druk bezig? Ik bak toch wel wekelijks voor mijn blog, maar ook het speuren op intenet en andere inspiraties opdoen kost echt veel tijd, dat onderschat ik altijd.
Dat wordt duimen voor succes en toch nog een heerlijke nachtrust.  :thumb:

Ik had meteen een idee wat ik zou maken, geprobeerd (voor de zoveelste keer) en ik was eruit, maar toen kwam er mail met de tekst: " we hebben, naast de appeltaart, gekozen voor een vrije opdracht zodat je de kans krijgt om echt te laten zien wat je in huis hebt. Dit is dus je kans om te laten zien wat jouw vaardigheden zijn!"

Dus toen ging het roer weer om, ging ik nadenken, foto's kijken, dingen combineren etc. Uiteindelijk nu een idee maar of het smaakt dat weet ik over een half uurtje ;-). Heb namelijk 5 recepten en eigen creativiteit gecombineerd dus ik moet nog even kijken of dat wel werkt  :D

:thumb:  :thumb:  :9  :9

16

Ik had begrepen dat je onder geen beding op enige wijze je geld mocht verdienen met het maken van taart, koken of bakken.. Het gaat puur om 'amateurs' (in de positieve zin van het woord)

Heb jij daar geen problemen mee gehad Taart van gout?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17 Laatst bewerkt door taart van gout (10-02-2013 19:31)

Ik geef workshops boetseren en heb dit gewoon gemeld bij inschrijven. Ik sta bij de kvk ook onder onderwijs in kunstzinnige vormen ingeschreven. Ik vind dat ik daar gewoon vanaf het begin eerlijk over moet zijn, er zijn vast wel mensen die het niet melden en dan mag je door en komen ze er later achter als je je contract moet tekenen en dan alsnog blijkt dat je alle moeite voor niets hebt gedaan.

18

Heb je dan ook gemeld dat je bakt in opdracht en daar geld mee verdient? Ik ben namelijk gecontacteerd door de programma makers, met het verzoek om thuisbaksters die niet hun werk er van hebben gemaakt (dus geen bedrijf hebben) te benaderen of ze interesse hebben.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

ik heb doorgegeven dat ik bak op aanvraag en dat ik die taarten bak als ik ze interessant vind (ik ga bv niet meer dan 4 taarten per maand maken en als ik een aanvraag krijg voor bepaalde taarten waar ik zelf niets mee heb, zoals vrijgezellenfeesten etc. dan doe ik dat niet) en wat mijn marge is buiten wat ik kwijt ben, aan de telefoon hebben we het daar even over gehad omdat ze dacht dat ik een grapje maakte maar ik heb aangegeven dat ik er niet mijn werk van gemaakt heb en er dus geen winst op hoef te maken. Dat was allemaal prima.

20

Ok, dan weet ik nog wel wat mensen die ik zou kunnen benaderen, want dan is het dus toch geen probleem..

ik denk dat het een beetje licht aan hoeveel etc. Maar er zijn ook dames die op casting mogen komen die gewoon bij de kvk ingeschreven staan in de banket branche of onder koekjes en taarten en die mogen ook komen hoor. Weet natuurlijk niet of er daarover gesproken is aan de telefoon etc. maar een kennis van mij heeft het gewoon niet gemeld, vind ik zelf echt niet kunnen maar ja, ik ben haar niet ;-) Hoorde ook iemand van 20 die zich ingeschreven heeft en gewoon niet meldt dat ze nog geen 21 is als het programma begint. Het is wat iedereen zelf vind en wil, de regels waren voor mij heel duidelijk maar als je wilt kan je ze best anders interpreteren, dat is met alles.