1

Onderwerp: Tweede keer Macarons... tips?!

Mijn tweede lading macarons... nadat de eersten nogal mat waren, iets bruinig en geen voetje hadden heb ik nu het recept van Meentje geprobeert... maar helaas, ze glanzen mooi hebben een goede kleur en een geweldig voetje, maar ze zijn gebarsten... iemand een tip hoe ik dat voorkomen kan?

Ik heb de macarons gekleurd met natuurlijke kleurstof van vrouwtje deeg, gevuld zijn ze met botercreme met zelfgemaakte aardbeienjam er in...
De smaak is heerlijk, maar ja, het oog wil ook wat hé!http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZAJ8DYMI.jpg

2

Re: Tweede keer Macarons... tips?!

Geen idee, misschien te heet gebakken?

3

Probeer het de volgende keer eens met 2 bakplaten op elkaar, dat helpt ook tegen extreme hitte, 140 graden moeten ze best kunnen hebben. Of na het opspuiten even met de bakplaat op het aanrecht slaan, voor de luchtbellen uit de macarons te krijgen, doe je dat?

Misschien de oventemperatuur wat lager en dan iets langer bakken?

5

spreeuwtje schreef:

Probeer het de volgende keer eens met 2 bakplaten op elkaar, dat helpt ook tegen extreme hitte, 140 graden moeten ze best kunnen hebben. Of na het opspuiten even met de bakplaat op het aanrecht slaan, voor de luchtbellen uit de macarons te krijgen, doe je dat?

Dank je, dat zal ik eens proberen!